arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۷۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۳

صدیقی: حملات داعش غرب را به خواسته هایش می‌رساند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خطیب نماز جمعه تهران گفت: حملات داعش در عراق و سوریه، نه تنها باعث فروخته شدن سلاح‌های کشورهای غربی می‌شود بلکه آنها را از نظر مالی نیز تامین می‌کند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به وقایع اخیر عراق و حمله گروه‌های تکفیری- بعثی به این کشور خاطر نشان کرد: این گروه‌ها دست نشانده غرب هستند و باید تاکید کنم آنها با اسلام عناد دارند و برای مخدوش کردن چهره اسلام هیچ وسیله‌ای بهتر از آن نیست به نام اسلام اعمال کفار و ملحدین را انجام بدهند.

وی ادامه داد: کسانی که به خدا اعتقاد داشته باشند نمی‌توانند دست به کشتار زنان و کودکان بی گناه بزنند، ولی غرب تلاش دارد بگوید که این اعمال غیرانسانی گروه‌های تکفیری- بعثی همان جهاد است که در دین اسلام از آن نام برده شده است، ولی در حقیقت جهاد جزء قوانین دین ما بوده و از آن برای حفاظت از ناموس، دیانت و ارزش‌های اسلامی استفاده خواهیم کرد.

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر این‌که دفاع از جان و مال امر عقلانی است، گفت: غرب برای آنکه از شهادت و جهاد می‌ترسد تلاش می‌کند اعمال تروریست‌های تکفیری- بعثی را به جهاد نسبت دهد تا چهره آن را مخدوش کند. این در حالی است که این گروه‌ها ساخته خود آمریکا و غرب هستند.

صدیقی ادامه داد: غرب به دنبال تضعیف جهان اسلام برای تامین امنیت اسراییل است، آنها می‌خواهند از طریق ایجاد اختلاف و دامن زدن به فرقه‌گرایی نه تنها میان شیعه و سنی اختلاف بیاندازند، بلکه تلاش دارند میان طایفه‌ها و قبایل کشورهای اسلامی نیز تنش ایجاد کنند، نمونه همین اعمال را در حوادث مصر شاهد بودیم، مگر در این کشور اختلاف شیعه و سنی وجود داشت؟

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان این‌که غرب در هر یک از کشورهای منطقه با انجام مطالعات جامعه‌شناسی و روانشناسی راهکار‌های متفاوتی برای ایجاد تنش دارد، خاطر نشان کرد: آنها از این طریق سعی می کنند با همان شعار قدیمی تفرقه بیانداز، حکومت کن از قدرت گرفتن بیشتر جهان اسلام جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف غرب برای ایجاد اختلاف و درگیری در منطقه و هم چنین حمایت از گروه های تکفیری- بعثی در عراق این است که کشورهای اسلامی را به خودشان مشغول کرده و ذهن آنها را از خطر بزرگ اسراییل و این‌که این رژیم بمب‌های اتمی زیادی را دارد، دور کنند.

صدیقی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نمازجمعه یکی از اهداف حامیان گروه‌های تکفیری- بعثی را فروش بیشتر سلاح‌های آنها دانست و افزود: می‌بینیم که فرانسه اعلام کرده است امسال فروش سلاحش 4 برابر بیشتر از سال‌های گذشته شده است و نکته قابل تامل این است که عمده‌ی خریداران سلاح کشورهای منطقه ما هستند که با فروش نفتشان از آنها سلاح گرفته و قطعا کاربرد این اسلحه‌ها در مقابل اسراییل نخواهد بود، بلکه آنها این تجهیزات نظامی را بر سر خودمان فرود می‌آورند.

وی گفت: البته نمی‌توان تاثیر بیداری اسلامی در منطقه را نادیده گرفت؛ چرا که این امر باعث نگرانی غرب شد و در نتیجه آنها تصمیم گرفتند تا با ایجاد تنش در منطقه مانع از پیشرفت بیداری اسلامی بشوند، ولی خوشبختانه مرجعیت عراق، تدبیر مناسب دولت عراق، بیداری عشایر و فتوای علمای اهل سنت باعث شد تا توطئه جنگ شیعه وسنی مورد نظر غرب در عراق صورت نگیرد، ولی به طور کلی باید بگویم معضل داعش مسئله آمریکا است، زیرا آنها خودشان این گروه از طریق حکومت‌های مرتجع منطقه ساماندهی کردند. اقدامات آنها کشورهای جهان را با خطر داعش روبه‌رو می‌کنند.

صدیقی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: از دولت و مردم می‌خواهم تا سیاست دینی داشته باشند و در برابر ولایت اعمال سلیقه غربی‌ نکنند تا جامعه به سمت قطبی شدن و دو دستگی ایجاد نشود.

نظرات بینندگان