arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۲۷۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۸ - ۰۱ تير ۱۳۹۳

وقتی خیانت، جاده‌صاف‌کن «داعش» می‌شود

در خبرها آمده بود در سقوط پادگان «موصل» دو فروند هلیکوپتر«آپاچی» که قدرت عملیات در شب دارند به دست تروریست‌های داعش افتاده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
درباره تکفیری‌های «داعش» نکات مهمی وجود دارد.

به گزارش انتخاب، گروهی تندرو و متاسفانه در پوشش دین که چندسال است نظام سوریه را با چالش جدی بر سر ماندن یا نماندن درگیر کرد، به‌سرعت توانست نیمی از عراق را اشغال کند.


1- تکفیری‌های «داعش» ادامه کار «جیش‌النصره» و «القاعده» در سوریه هستند؛ گروهی با ماهیتی ضدشیعی که ابتدا در سوریه علیه حکومت مرکزی این کشور قیام مسلحانه کرد و با اشغال بعضی از شهرها به پیشروی‌های خود ادامه داد که البته نتوانست به هدف اصلی خود - سرنگونی دولت بشار اسد - برسد. به‌نظر می‌رسد این گروه تروریستی که توسط عربستان‌سعودی و بعضی کشورهای منطقه نظیر قطر و... حمایت می‌شود در جهت بر‌هم‌زدن موازنه قدرت‌های شیعی منطقه با هماهنگی غربی‌ها ایجاد و تقویت و هدایت و حمایت شده و می‌شود.
2- آنها که با توان نظامی منطقه آشنا هستند، می‌دانند اینگونه تحرکات نظامی تنها از یک گروه تندرو 10، 15هزارنفری که از کشورهای مختلف با فرهنگ‌های گوناگون گردهم جمع شده‌اند، برنمی‌آید.
در خبرها آمده بود در سقوط پادگان «موصل» دو فروند هلیکوپتر«آپاچی» که قدرت عملیات در شب دارند به دست تروریست‌های داعش افتاده است. خبرها حاکی از این بود که تکفیری‌های «داعش» این هلیکوپترها را علیه ارتش عراق به پرواز درآورده است. خبرهای دیگر هم حاکی از این است که عزت الدوری معاون صدام و بالاترین مقام نظامی بازمانده از رژیم منفور بعث با ته‌مانده‌های نظامیان ضربه‌نخورده حزب بعث که از ارتش عراق تسویه شده‌اند، فرماندهی این عملیات‌ها را که با هدف سرنگونی دولت عراق است؛ برعهده دارد. بعضی گزارش‌ها هم حاکی از این است که بعضی از تکفیری‌های «داعش»، عکس‌هایی از عزت ابراهیم - معاون صدام - را دست گرفته‌اند. به این ترتیب می‌توان گفت دم‌خروس بیرون افتاده است. از نظر بعضی که این گزارش‌ها را می‌شنوند تکفیری‌های «داعش» همان ارتش حزب «بعث» عراق است البته این روایت کاملا بر واقعیت منطبق نیست ولی «بعث» هم اهداف خود را در این گروه جست‌وجو می‌کند. چند روز پیش سفیر سابق ایران در عراق- آقای کاظمی‌قمی- در مصاحبه‌ای با «شبکه خبر» سیما می‌گفت توسط این گروه از بعضی از نیروهایی که اسیر این گروه شده‌اند سوالات کاملا تخصصی درباره وضعیت نظامی و سیستم مخابراتی ارتش عراق شده است.
خلاصه اینکه می‌توان چنین برداشت کرد که در سایه خیزش تکفیری‌های «داعش»، بعثی‌ها با استفاده از اشتباه مسلم دولت عراق در عدم تسویه کامل ارتش و پلیس عراق از حضور بعثی‌ها دوباره جان گرفته‌اند.
3- آنچه در اقدامات این چندروزه بسیار مهم می‌نمایاند، همکاری بعضی از فرماندهان ارتش بعث در استان‌های اشغال‌شده توسط تکفیری‌های «داعش» با این گروه تروریستی است. بعضی از اهالی منطقه گفته‌اند وقتی از نزدیک‌شدن این گروه به حومه شهر به مقامات امنیتی گزارش داده‌اند، جواب شنیده‌اند: خیالتان راحت باشد!
 چگونه می‌شود 10هزارنفر راه بیفتند و به سمت شهرهایی به قصد اشغال آنها حرکت کنند و ارتش عراق غافلگیر شود؟ آنگونه که نوری المالکی گفته بدون تردید در این قضیه خیانتی صورت گرفته ولی سوال مهم این است چرا کابینه نوری المالکی و سیستم امنیتی دولت وی تا این حد در شناخت

عوامل خود ناتوان بوده‌اند که استاندار و فرماندهان ارشد مناطق اشغال‌شده دل در گرو دیگران داشته‌اند و دولت بی‌خبر بوده است؟

بی‌تردید خیانتی صورت گرفته است بعضی از اهالی شهرهای اشغال‌شده گفته‌اند از یک‌سو تکفیری‌های «داعش» قبل از ورود به شهر تیرهوایی شلیک می‌کردند و از سوی دیگر برخی نظامیان عراقی با تعویض لباس‌های خود به لباس شخصی و... پا به فرار می‌گذاشتند. در این میان، بعضی از نیروهای پلیس عراق با مردانگی جلو آنها ایستادگی کرده و سرافرازانه به شهادت رسیده و سر بریده شده‌اند.

4- عملکرد تکفیری‌های «داعش»، پس از انجام هر عملیات و اقدام نظامی حاکی از آن است که در جهت اطلاع‌رسانی به افکار عمومی و جلب و جذب این آرا به خود بسیار حساب‌شده و بابرنامه عمل می‌کند.

«ایسنا»، به نقل از روزنامه «دیلی‌میل» نوشت: «داعش تنها در سال 2013 گزارش داده حدود 10‌هزار عملیات در عراق انجام داده، 10‌هزارنفر را ترور کرده و چهار‌هزار بمب دست‌ساز کار گذاشته و صدها افراط‌گر زندانی را آزاد کرده است. این گروه مدعی شده صدها «ملحد و بی‌دین» را مسلمان کرده و در حال حاضر 15‌هزار شبه‌نظامی زیرمجموعه آن هستند. گمان برده می‌شود داعش این گزارش‌ها را برای آن ارایه می‌کند تا ضمن بزرگ‌نمایی موجودیت خود نظر حامیان مالی احتمالی را به خود جلب کرده و تصویر یک گروه نظامی دارای سازماندهی خوب را که از راهبرد سیاسی واضحی برخوردار است، به نمایش بگذارد.»

نکته مهم در این گزارش لفظ «ملحد» و «بی‌دین» است که منظور اقلیت‌های مسیحی آشوری و... در عراق است. برخی گزارش‌ها از استقبال مردم شهرهای سنی‌نشین از تکفیری‌های «داعش» در ابتدای ورودشان به شهر‌های شمالی عراق خبر دادند. تصاویر محدودی هم که وجود دارد حداقل بی‌تفاوتی مردم را نسبت به آنها نشان می‌دهد.

5-این گروه در فضای مجازی بسیار فعال است و معمولا پس از هر عملیات اقدامات خود را در معرض دید عامه می‌گذارد. بی‌شک نشان‌دادن تصاویر سرهای بریده و اعدام‌های دسته‌جمعی و زدن تیرخلاص به اسرای چشم و دست‌بسته صرفا به جهت ایجاد رعب در میان نظامیان و مردمی است که بعدها مورد تهاجم تکفیری‌های «داعش» قرار می‌گیرند.

6- - بعضی گزارش‌ها حاکی از این است که این گروه تندرو نام برخی از گردان‌های عملیاتی خود را به‌نام امیرالمومنین یزید، گذاشته است. از این نام‌گذاری می‌توان فهمید این گروه، درصدد دامن‌زدن به اختلاف شیعه و سنی است. چنین به‌نظرمی‌رسد اگر این گروه نتواند دولت نوری المالکی را به سقوط بکشاند، لااقل در نظر دارد یک دولت مستقل سنی مابین دولت خودمختار کردستان در شمال عراق و دولت کنونی شیعه در بغداد و جنوب تشکیل دهد؛ تلاشی که به واسطه واکنش مراجع، در نهایت، به زیان تکفیری‌های «داعش» تمام خواهد شد و آنان را تحت فشار مهلک قرار خواهد داد.

تکفیری‌های «داعش»؛ اگرچه در بدنه مرکب از نیروهای داوطلب جهادی هستند که درصدد احیای خلافت اسلامی هستند، سیاستی ضدایرانی دارند و جالب اینکه در انهدام ادوات زرهی مدام تبلیغ می‌کنند که هدفشان نابودی ارتش صفوی است این یعنی از نظر آنها ارتش عراق یعنی ارتش شیعه و از نظر آنها شیعه را هم که صفویان در تضاد و چالش با خلافت عثمانی تاسیس کرده‌اند!
تکفیری‌های «داعش» تهدید کرده‌اند در ایران هم عملیات نظامی خواهند داشت اما با هوشیاری دوستان امنیتی و اطلاعاتی که با دقت تمام اوضاع را رصد می‌کنند، این تحرکات احتمالی در نطفه خفه خواهد شد.

7- تکفیری‌های «داعش» بدترین دشمن اسلام و مسلمان‌ها هستند. آنان در این مدت حتی یک سطر، بیانیه علیه اسراییل غاصب و قاتل صادر نکرده‌اند و در عوض، دم از به‌شهادت‌رساندن آیت‌الله سیستانی و خرابی شهرهای مقدس نجف و کربلا و سامرا و کاظمین می‌زنند. این گروه تروریستی با بهانه‌کردن دین و صدور احکام مرتجعانه و خنده‌آور به‌نام دین مانند ممنوعیت پوشیدن شلوار جین برای زنان و مردان! و ممنوعیت نشستن خانم‌ها روی صندلی! و ممنوعیت تماشای فوتبال! و به دارکشیدن کودکان چندساله و بازی فوتبال با سرهای بریده اسرایی که گرفته است و... درصددند چهره‌ای مسخ‌شده از اسلام ارایه دهند و زمینه گرایش به اسلام را محو کنند و این رخداد نمی‌تواند یک امر تصادفی باشد.

منبع:شرق
نظرات بینندگان