arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۴ - ۰۳ تير ۱۳۹۳

معاون اول رییس دستگاه قضایی:نشده مقام معظم رهبری هفته‌ای به خانواده شهدا سر نزنند

وی با اشاره به ملاقات مقام معظم رهبری با خانواده شهدا، گفت: تاکنون اتفاق نیفتاده است که مقام معظم رهبری هفته‌ای به خانواده شهدا سر نزنند و شخصا ایشان نزد خانواده شهدا می‌روند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


معاون اول رییس دستگاه قضایی گفت: دشمن ستیزی و دشمن‌شناسی عین عقلانیت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی با حضور در جمع خانواده شهدا و ایثارگران دستگاه قضایی، اظهار کرد: جلسه‌ای که با حضور خانواده شهدا برگزار شده صرفا یک امر تشریفاتی نیست بلکه این جلسات پیام‌ها و سرفصل‌هایی از درس‌آموزی برای بازماندگان و همکاران ما در دستگاه قضایی دارد.

وی ادامه داد: تکریم خانواده شهدا در واقع قدرشناسی از ایستادگی عزیزان آنها در مقابل دشمنان است که آنها ایثارگری‌های بسیار زیادی انجام داده‌اند. در واقع تکریم از این خانواده‌ها جزو وظایف ماست؛ زیرا دستگاه قضایی در یک حرکت جهادی می‌تواند به اهداف بلندش برسد. همچنین مدیریت جهادی می‌تواند فرمایشات مقام معظم رهبری را محقق کند.

رییسی افزود: باید حق را شناخت و به آن گرایش پیدا کرد. خیلی‌ها در طول تاریخ حق را نشناخته‌اند و برخی نیز به حق گرایش پیدا کردند، اما به آن پایبند نبودند در واقع این موارد بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه امروز حرف از اعتدال است، اما باید دانست که شاخص اعتدال چیست، تصریح کرد: افراط‌گر و تفریط‌گر آن است که یکی از ولی خدا عقب بماند و دیگری جلو بزند؛ بنابراین شاخص اعتدال ولی خداست. همچنین شهید بهشتی بیان کردند که اجرای قانون اسلام و حد و قصاص لازم و مفید است بنابراین شهید بهشتی در دفاع از حریم دین سر از پا نمی‌شناختند.

معاون اول رییس دستگاه قضایی با بیان اینکه ایستادگی در مقابل ارزش‌ها عین عقلانیت است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این موضوع دشمن‌ستیزی و دشمن‌شناسی نیز عین عقلانیت است و وجه مشترک بین همه شهدا و شهید بهشتی بی‌اعتمادی به دشمن است.

رییسی ادامه داد: ما در این دوره بیش از هر دوره دیگری نیازمندیم که راه و روش و سلوک شهدا را بشناسیم. همچنین شاخص خط امام راحل، دلدادگی و اعتماد به مردم و دوست داشتن مردم است.

وی با اشاره به ملاقات مقام معظم رهبری با خانواده شهدا، گفت: تاکنون اتفاق نیفتاده است که مقام معظم رهبری هفته‌ای به خانواده شهدا سر نزنند و شخصا ایشان نزد خانواده شهدا می‌روند.

معاون اول رییس دستگاه قضایی یکی دیگر از شاخص‌های امام راحل را پشتیبانی از ولایت فقیه دانست و گفت: روش و تاکتیک ممکن است با توجه به دوره‌های مختلف تغییر کند اما راهبرد استراتژیک و ارزش‌ها نیز ثابت است و تغییر نخواهد کرد.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدا و جانبازان قوه قضاییه تقدیر شد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: قضائی ، شهدا ، تکریم ، جهادی
نظرات بینندگان