arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۰۱۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۵ - ۱۱ تير ۱۳۹۳

پروژه جنجالي دولت احمدي نژاد هنوز به نقدينگي نياز دارد

در حال حاضر 83 هزار واحد مسکن مهر طي هفت پروژه در شهر جديد پرديس در حال ساخت است که به گفته مدير عامل شرکت عمران اين شهر جديد تحويل واحدهاي مسکن مهر فاز‌هاي 8 و 11 اين شهر از ابتداي امسال آغاز شده و تا پايان سال 94 بايد به اتمام برسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
براي تكميل واحدهاي مسكن مهر از زمان كليد خوردن آن تاكنون مشكلات بسيار زيادي وجود داشته كه بسياري از آن ها در گرو همكاري ساير وزارتخانه ها يا سازمان هاي ديگر است. به بيان ديگر اگر ساير ارگان ها در پروژه مسكن مهر همكاري لازم را نداشته باشند نمي توان به آينده اين مساله اميدوار بود.

به گزارش انتخاب، ساخت 13 هزار واحد مسکن مهر در شهر جديد پرديس واقع درشمال شرقي تهران از سال 82 آغاز شد و ساخت 80 هزار واحد ديگر در فازهاي سه،‌ پنج و هشت اين شهر نيز از سال 91 آغاز شد که قرار است همه اين واحدها تا پايان سال ديگر تکميل و تحويل داده شوند. يكي از اين وزارتخانه هاي مرتبط با مبحث مسكن مهر وزارت نيرو براي تامين خدمات آن است به طوري كه مدير عامل شرکت عمران شهر جديد پرديس اعلام کرده كه در صورت همکاري وزارت نفت و نيرو براي تامين خدمات، مي توانيم چند هزار واحد مسکن مهر پرديس را تا پايان تابستان تحويل دهيم.

در حال حاضر 83 هزار واحد مسکن مهر طي هفت پروژه در شهر جديد پرديس در حال ساخت است که به گفته مدير عامل شرکت عمران اين شهر جديد تحويل واحدهاي مسکن مهر فاز‌هاي 8 و 11 اين شهر از ابتداي امسال آغاز شده و تا پايان سال 94 بايد به اتمام برسد.

مهم ترين مشكل اما نه تنها در پرژه مسكن مهر كه در تمام پروژه ها وجود دارد مربوط به بحث تامين مالي و نقدينگي است كه پروژه مسكن مهر نيز از اين قاعده مستثني نيست به طوري كه به گفته امير كمالي معاون تام الاختيار وزير نيرو در مسكن مهر تکميل زيرساختهاي مسکن مهر در کشور، 56 هزار ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.

البته به گفته وي اين رقم با دستور ويژه معاون اول رييس جمهوري بر اساس جمع بندي ها و برآوردهاي هزينه اي صورت گرفته در سطح کشور براي هر استان به تفكيك به دست آمده است.
اين در حالي است كه حسن ولي‌پور مدير عامل شرکت عمران شهر جديد پرديس درباره اولين زمان تحويل واحدهاي مسکن مهر شهر جديد پرديس اظهار کرد:‌ در صورت همکاري وزارت نيرو و نفت براي تامين آب، برق و گاز اين واحدها، افتتاح چند هزار واحد تا پايان تابستان امسال وجود دارد به طوري كه اگر وزارت نيرو بتوانند سرعتي در روند فعاليت شان ايجاد كنند ما آمادگي داريم اين رقم را تا چند هزار واحد در هر سال افزايش دهيم.

وي با بيان اين‌که وزارت نيرو متعهد است که همزمان با وزارت راه و شهرسازي اقدامات لازم را براي تحويل واحدها انجام دهد، تصريح کرد:‌ در حال حاضر سرعت کار شايد مطلوب مردم نباشد اما مي‌توان گفت از بنيه وزارتخانه‌ها بيشتر است.

به نظر مي رسد با توجه به ضرورت همكاري ساير دستگاه هاي مرتبط با مسكن مهر، در صورتي كه اين دستگاه هريك به وظايف خود در اين پروژه ها عمل كنند و نيز روند تزريق نقدينگي به اين واحدها از روند مطلوبي برخوردار باشد در آينده شاهد سرعت بيش تري در روند تكميل اين واحدهاي نيمه كاره خواهيم بود.

لازم به ذكر است مسکن مهر از طرح هاي دولت گذشته براي خانه دار شدن اقشار کم درآمد در کشور به شمار مي رود و دولت يازدهم نيز با وجود برخي مشکلات، براي اتمام اين واحدهاي مسکوني اهتمام کرده است.

گفتني است کميته سه جانبه اي با حضور نمايندگان وزارت راه و شهرسازي، معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهوري و وزارت نيرو ايجاد شده و جلسه هايي نيز براي شناسايي نقاط ضعف و قوت وضعيت مسکن مهر در 31 استان کشور تشکيل داده است.

منبع: ابتکار

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
2
1
توقف پروژه مسكن مهر و عدم ارائه طرح جايگزين مناسب يعني كاهشچشمگير محبوبيت روحاني
نظرات بینندگان