arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۴ - ۱۴ تير ۱۳۹۳

هلاکت فرمانده نظامی داعش/95 درصد استان دیالی توسط ارتش عراق پس گرفته شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


کمیته امنیتی استانداری دیالی اعلام کرد که 95 درصد از مناطق این استان تحت کنترل نیروهای امنیتی است.

به نقل از شبکه سومریه نیوز عراق، صادق حسینی، رئیس کمیته امنیتی استانداری دیالی عنوان داشت: نیروهای امنیتی توانستند 95 درصد از مناطق استان دیالی را پاکسازی کنند و این استان در حال حاضر در شرایط ثبات به سر می‌برد.

وی افزود: ناحیه السعدیه (60 کیلومتری شمال شرق بغداد) آخرین هدف دستگاه امنیتی است و طرح‌های امنیتی برای پاکسازی آن از اعضای داعش تدوین شده است.

از سوی دیگر، رسانه‌های عراقی از هلاکت محمد جندیل الجنابی، فرمانده نظامی داعش در ناحیه جرف الصخر در شمال غرب الحله خبر دادند.

در همین حال عالیه نصیف از نمایندگان ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری مالکی، نخست وزیر عراق از دولت این کشور خواست علیه مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق به دلیل اظهارات اخیرش در خصوص جدایی این اقلیم اقامه دعوی کند.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان کرد که این رویکردهای جدایی طلبانه بارزانی را تایید می‌کنند با این کار خود ماده 50 قانون اساسی را نقض می‌کنند.

نصیف گفت: مسئولان و نمایندگان کرد خواهان این هستند که تصدی پست رئیس جمهوری از میان آن‌ها صورت بگیرد. حال آنکه براساس ماده 67 قانون اساسی تاکید شده است که رئیس جمهور از استقلال، حاکمیت و تمامیت عراق دفاع می‌کند اما آن‌ها اولین کسانی هستند که این ماده را نقض می‌کنند پس چگونه رئیس جمهور از میان آن‌ها خواهد بود.

در همین راستا محمد الصیهود، از نمایندگان ائتلاف دولت قانون اعلام کرد که اسامه نجیفی، رئیس ائتلاف متحدون طرح صهیونیستی برای تقسیم عراق به چند اقلیم‌ را اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه اهل تسنن قبل از اهل تشیع با تشکیل اقلیم‌ها و تقسیم عراق مخالف هستند، گفت: اسامه نجیفی و برادرش مسئول ورود داعش به دو استان نینوا و صلاح الدین هستند.

وی گفت: اسرائیل به صورت رسمی و از زبان نخست وزیر و وزیر خارجه خود تقسیم عراق را تایید کرده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان