arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۳۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۴ - ۱۹ تير ۱۳۹۳

«شهر موش ها2» چه زمانی اکران می شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فیلم سینمایی «شهر موش ها2» به کارگردانی مرضیه برومند و به عنوان یکی از پرهزینه ترین تولیدات بخش خصوصی سینمای ایران از نیمه تابستان راهی اکران می شود.

به گزارش خبرآنلاین، با وجود آنکه فیلم سینمایی «رد کارپت» به کارگردانی رضا عطاران، اکران دلسرد کننده تابستان را تاحدودی گرما بخشیده است، اما تصور می شود رونق اصلی اکران همزمان با نمایش فیلم های عید فطر و به خصوص شروع نمایش فیلمی با ستاره های عروسکی شناخته شده‌اش باشد.

خبر بازگشت موش های محبوب کودکان و نوجوانان دهه 60 به سنیماها در دهه 90، موجب خوشحالی طرفداران آنان شد و همین طور امید آن رفت که به واسطه تولید یک فیلم موفق، امکان آشتی دوباره تماشاگران کودک و نوجوان با سینماها به وجود آید، اتفاقی که به نظر نمی رسد فاصله زیادی تا تحقق آن باقی مانده باشد، اما در این میان همچنان برنامه اکران فیلم سینمایی «شهرموش ها2» کاملا روشن نیست.

سینما قدس یا مجتمع کوروش؟
یکی از مهمترین اخباری که این روزها در حوزه سینما منتشر شد، آماده شدن مجتمع سینمایی کوروش در منطقه غرب تهران بود، مجموعه ای که دارای ۱۴ سالن سینما و بیش از ۲۸۰۰ صندلی است. ۴ سالن با ظرفیت ۱۸۰۰ صندلی، ۲ سالن ۳۴۰ صندلی، ۲ سالن با ظرفیت ۲۶۰ صندلی، ۲ سالن با ظرفیت ۲۲۰ و ۲ سالن با ظرفیت ۱۹۰ صندلی است. طبق گفته مسئولان این سالن، گویا قرار است قطار موش ها در این مجموعه متوقف شود و برای نخستین بار مخاطبان برای تماشای «شهر موش ها2» پا به این سینما بگذارند.

هرچند که تازه ترین اخبار حکایت از اکران فیلم در مجتمع کوروش دارد، اما نخستین اخبار در مورد اکران این فیلم به آغاز نمایش عمومی در سینما قدس اشاره داشت. علی سرتیپی تهیه کننده این فیلم سینمایی اردیبهشت ماه اعلام کرده بود، سینما قدس میزبان این فیلم سینمایی خواهد بود. این خبر زمانی اعلام شد که توقع می رفت «شهر موش ها2» همزمان با عید سعید فطر روی پرده سینماها برود.

سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت و گویی که نیمه تیرماه انجام داد اعلام کرد قرارداد اکران «شهر موش ها2» به دست اعضای شورا نرسیده است و این خبری ناامید کننده برای دوستداران این فیلم سینمایی بود تا آنکه به فاصله یک روز خبر از اکران فیلم مرضیه برومند در مجتمع کوروش منتشر شد.

علی سرتیپی در حاشیه بازدید خبرنگاران از این مجتمع در مورد اکران «شهر موش ها2» گفت: «برای افتتاح مجتمع سینمایی کوروش مراسم ویژه‌ای در روز عید فطر در نظر گرفته شده است که در این مراسم فیلم «شهر موش ها 2» رونمایی و بخش‌هایی از فیلم در مراسم افتتاحیه این مجتمع نشان داده می‌شود، اما افتتاحیه رسمی ویژه فیلم «شهر موش ها 2» دو هفته پس از بهره برداری مجتمع کوروش انجام می‌شود.»

به این ترتیب توقع می رود «شهر موش ها2» در روزهای پایانی مرداد ماه به نمایش عمومی درآید.

فیلم سینمایی «شهر موش ها» نخستین بار سال 1364 به کارگردانی مشترک مرضیه برومند و محمدعلی طالبی ساخته شد. در آن فیلم گربه سیاهی که موش‌ها به آن می‌گفتند «اسمشو نبر» به شهر موش‌ها حمله می‌کرد. به خاطر همین موش‌ها تصمیم می‌گیرند به شهر دیگری بروند. قرار می‌شود پدرها و مادرها از راه سخت و کوتاه بروند تا شهر را آماده کنند و بچه‌ها هم با معلم و آشپزباشی راه طولانی‌تر را انتخاب می‌کنند.

منیژه حکمت و سرتیپی به عنوان تهیه کنندگان این فیلم سینمایی با برنامه ریزی دقیق برای تبلیغات این فیلم پیش رفته اند و انتظار می رود، این فیلم سینمایی که با هزینه بخش خصوصی تولید شده بتواند رکوردهای فروش سینمای ایران را تغییر دهد. پیش از این حکمت و سرتیپی فیلم پرفروش «ورود آقایان ممنوع» را هم تهیه کرده بودند.

عوامل «شهر موش‌ها 2» به این ترتیب است: کارگردان: مرضیه برومند، فیلمنامه: فرهاد توحیدی، مدیر هنری و طراح دکور: محسن شاه ابراهیمی، تدوین: مصطفی خرقه پوش، موسیقی: بهرام دهقانیار، مدیر فیلمبرداری: کاوه شاه محمدلو،طراحی صدا، صداگذاری و میکس صدا: علیرضا علویان، مدیر تولید: جعفر عروجی، سرپرست صداپیشگان: آزاده‌پور مختار،طراح و سرپرست کارگاه عروسک سازی: مرضیه محبوب، طراح لباس: نازنین توسلی، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: رضا میثاقی، دستیار کارگردان: روزبه سجادی حسینی، گروه برنامه ریزی: نوید کریم زاده- محمد مرعشی، شعر و ترانه: هنگامه مفید، سرپرست عروسک گردان‌ها: محمد اعلمی، روابط عمومی: محرم براتی، تهیه 2: بهرنگ تنکابنی، مجری طرح: مهشید آهنگرانی، تهیه کنندگان: منیژه حکمت- علی سرتیپی.
نظرات بینندگان