arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۳

درگیری گردان‌های قدس با نیروهای رژیم صهیونیستی در مرز غزه/ادامه جنگ با 122 شهید و 920 زخمی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


با شدت یافتن موج حملات رژیم صهیونیستی به غزه، تعداد شهدای فلسطینی از آغاز عملیات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه به 122 شهید رسید و در جریان این حملات 920 تن نیز زخمی شده‌اند که بیشتر شهدا و مجروحان از زنان، کودکان و افراد سالخورده هستند.

به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، یک منبع پزشکی فلسطینی بامداد امروز (شنبه) اعلام کرد که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی که مرکز ویژه معلولان در بیت لاهیا در شمال نوار غزه هدف قرار داده بود دو دختر فلسطینی به شهادت رسیده و چهار تن دیگر زخمی شدند.

همچنین در حملات رژیم صهیونیستی به غرب شهر غزه سه فلسطینی شهید و چند تن دیگر مجروح شدند.

در همین حال جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزل یکی از رهبران حماس در شهر غزه و منزل مشاور اسمائیل هنیه، نخست وزیر دولت سابق حماس در نصیرات را هدف قرار دادند.

در ساعات اولیه امروز در پی حمله‌ای که شهروندان را در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه هدف قرار داده بود سه فلسطینی به شهادت رسیده و چند تن دیگر زخمی شدند.

شبکه خبری اسکای نیوز نیز گزارش داد که در حملات رژیم صهیونیستی به منطقه التفاح در مرکز نوار غزه، سه فلسطینی به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت فلسطین در همین راستا تاکید کرد که تا به این لحظه در نتیجه حملات هوایی و دریایی دشمن صهیونیستی به غزه 122 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 920 نفر هم زخمی شده‌ند.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد که بیش از 60 درصد شهدا زن و کودک بوده و 10 درصد نیز مردان بزرگسال هستند.

اشرف قدرت بار دیگر در مورد کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های غزه هشدار داد و خواستار مداخله فوری جامعه بین‌الملل برای امدادرسانی به بیمارستان‌های این منطقه شد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در حمله مشابهی در غرب شهر غزه یک تن دیگر زخمی شد.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که جمعه شب محمد احمد السمیری از مسئولان شبکه خبری "غزه الان" و همچنین یک تن دیگر در حمله‌ای به دیر البلح در مرکز نوار غزه به شهادت رسیدند.

حمله دیگری خانه‌ای در منطقه القراره در شرق خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد. این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است که در حمله هوایی به منطقه الجنینه در شهر رفح چهار تن زخمی شدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز جمعه تجاوزها و حملات وحشیانه خود به مناطق مختلف نوار غزه را تشدید کردند. همزمان ناوهای رژیم صهیونیستی نیز پایگاه‌هایی را در نزدیکی ساحل خان یونس هدف قرار دادند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علاوه بر خانه‌های غیرنظامیان منازل اعضای گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس و گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی و پایگاه‌های امنیتی و اداری در مناطق مختلف در نوار غزه را هدف قرار داد.

منابع اسرائیلی با بیان اینکه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ظرف چهار روز گذشته بیش از 1100 نقطه را در نوار غزه هدف قرار داده‌اند اعلام کردند که بیش از 2000 تن مواد منفجره بر نوار غزه فرود آمده است. بیش از 200 خانه از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از آغاز حملات این رژیم به نوار غزه هدف قرار گرفته است.

گزارش‌ها حاکی از این است که اعضای مقاومت فلسطین نیز از زمان آغاز درگیری‌ها از پنج روز پیش 405 راکت را به سمت اراضی اشغالی شلیک کردند و سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی نیز نتوانسته است حملات تعداد زیادی از راکت‌ها را خنثی کند.

از سوی دیگر، گردان‌های قدس اعلام کرد که یکی از یگان‌های وابسته به این گردان‌ها با نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی در مرزهای نوار غزه درگیر شده است.

گردان‌های قدس در بیانیه‌ای با اعلام اینکه اسرائیلی‌ها در جریان این درگیری‌ها تلفاتی داشته‌اند، تاکید کرد که گردان‌های قدس جزئیات این درگیری‌ها را اعلام خواهد کرد.

در همین حال گردان‌های عزالدین قسام از شرکت‌های هواپیمایی خارجی خواست به دلیل خطراتی که تمامی فرودگاه‌ها را تهدید می‌کند، تمام سفرهای خود را به اراضی اشغالی متوقف کنند.

سخنگوی بخش هوایپمایی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که فرودگاه بن گوریون در تل آویو پس از اینکه در پی اصابت راکت‌ها چند دقیقه فعالیت آن متوقف شده بود در حال حاضر طبق معمول به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل‌آویو تصمیم ندارد عملیات نظامی علیه نوار غزه را متوقف کند.

از سوی دیگر، در دومین جمعه ماه مبارک رمضان قدس شرقی تقریبا خالی بود و تعداد نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی بیش از نمازگزاران بود.

نیروهای رژیم صهیونیستی به افرادی که زیر 50 سال سن دارند، اجازه ورود به مسجدالاقصی را نمی‌دهند و در الجلیل در شمال اراضی اشغالی حدود چهار هزار تن از عرب‌های اسرائیل در نزدیکی ناصره تظاهرات کرده و مخالفت خود را با جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اعلام کردند.

در همین حال سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مقدمه چینی‌ها برای عملیات زمینی ادامه دارد.

بنی گانتس، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده است که ارتش این رژیم براساس نیاز عملیات خود را گسترده‌تر خواهد کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرده است که 33 هزار سرباز ذخیره در حالت آماده باش قرار دارند.

از سوی دیگر و در پی شلیک موشک‌هایی از لبنان به اراضی اشغالی، منابع خبری گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان از ناقوره تا رمیش در حالت آماده باش قرار دارد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: موشک ، قدس ، مسجدالاقصی ، جنایت
نظرات بینندگان