arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۲۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۲ - ۲۹ تير ۱۳۹۳

بان کی مون به قاهره می رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت امور خارجه مصر روز یکشنبه اعلام کرد که ˈبان کی مونˈ دبیر کل سازمان ملل فردا (دوشنبه) با ˈعبدالفتاح السیسیˈ رییس جمهوری این کشور برای بحث در مورد پیشنهاد قاهره جهت پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی در منطقه نوار غزه ،دیدار می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از قاهره، بیش از 400 فلسطینی که اکثر آنها غیرنظامی بودند، از 8 ژوئیه (17 تیر ماه) و همزمان با آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیدند.

وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد: گفت و گوی ˈبان کی مون ˈ، ˈالسیسیˈ و دیگر مقام های ارشد مصر بر وخامت اوضاع در غزه و ابتکارعمل قاهره برای آتش بس تمرکز دارد.

مصر پیشنهاد توقف درگیری در غزه را مطرح کرده ، اما حماس اعلام کرد که با این جنبش در این زمینه مشورت نشده است.

حماس مواردی از جمله لغو محاصره هشت ساله غزه، بازگشایی گذرگاه مرزی رفح با مصر و آزادی زندانیان فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی را به عنوان شروط این طرح عنوان کرده است.

در همین حال، دفتر بان کی مون با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وی قصد دارد در هماهنگی با نقش آفرینان منطقه ای و بین المللی برای پایان دادن به خشونت در غزه و یافتن راهی رو به جلو اقدام کند.

این بیانیه حاکی است که بان کی مون در تلاش برای ترغیب به برقراری آتش بس پایدار، نخست به دوحه سفر می کند و از آنجا راهی شهر کویت، قاهره، بیت المقدس، رام الله و امان می شود.

ˈخالد مشعلˈ رهبر سیاسی حماس نیز قرار است امروز (یکشنبه) با ˈمحمود عباسˈ رییس حکومت خودگردان فلسطین در قطر دیدار و در مورد پیشنهاد مصر بحث و تبادل نظر کند.

حماس همچنین اعلام کرد که دعوتنامه ای را از قاهره برای شرکت در مذاکرات آتش بس دریافت کرده است.

رژیم صهیونیستی درمیان سکوت مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر ، مردم بیدفاع منطقه نوار غزه را هدف شدیدترین حملات نظامی قرار داده و در طول 13 روز از این تهاجم وحشیانه بیش از 400 فلسطینی را به شهادت رسانده و افزون بر 2 هزار نفر از مردم این منطقه نیز مجروح شده اند.

نظرات بینندگان