arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۳۳۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۳

علی کریمی گزینه این روزهای فدراسیون فوتبال/جادوگر، دستیار ایرانی کی‌روش؟

هر چند مارکار آقاجانیان، سلاح کی‌روش برای پاسخ دادن به منتقدان بود و بارها به طعنه گفت: «شاید مارکار در مورد محل تولدش به او راست نگفته است!»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
این روزها هواداران فوتبال و به خصوص طرفداران علی کریمی در شوک خداحافظی او از مستطیل سبز به سر می‌برند اما شاید جادوگر با شوکی دیگر، دوست‌داران خود را خوشحال کند!

به گزارش انتخاب؛ با تمدید احتمالی قرارداد کارلوس کی‌روش، مسئله انتخاب دستیار ایرانی برای سرمربی مغرور پرتغالی دوباره به معضلی برای فدراسیون فوتبال تبدیل خواهد شد.

کی‌روش از ابتدا در مقابل درخواست فدراسیون برای نشستن یک مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی ایستاد و زمانی هم که به این خواسته تن داد به سراغ مربیان ایرانی داخل کشور نرفت و امید نمازی که متولد آمریکا بود را به عنوان دستیار خود انتخاب کرد.

هر چند مارکار آقاجانیان، سلاح کی‌روش برای پاسخ دادن به منتقدان بود و بارها به طعنه گفت: «شاید مارکار در مورد محل تولدش به او راست نگفته است!»

بعد از جدایی غیرمنتظره نمازی از تیم ملی و شایعات عجیب‌وغریبی که پشت سرش وجود داشت، فدراسیون دوباره کی‌روش را تحت فشار قرار داد تا دستیار ایرانی دیگری انتخاب کند.

در نهایت فدراسیون و سرمربی تیم ملی بر روی مجید صالح، کمک امیر قلعه‌نویی در استقلال به توافق رسیدند اما کی‌روش که قلبا به این موضوع راضی نبود مانع نشستن صالح روی نیمکت ‌شد و به او گفت باید از روی سکوها بازی را آنالیز کند. اتفاقی که قهر صالح را به دنبال داشت و این گزینه هم منتفی شد.

جادوگر در کنار کی‌روش؟
همه از رابطه فوق‌العاده کی‌روش و علی کریمی اطلاع دارند. جادوگر مغرور و سرکش که بارها سر ناسازگاری با مربیان از برانکو ایوانکویچ تا مانوئل ژوزه را گذاشته به طرز قابل توجهی، کی‌روش را دوست دارد و بارها از این مربی تعریف و تمجید کرده است.

حتی بعد از تصمیم احساسی کریمی در فینال جام حذفی لیگ دوازدهم مبنی بر خداحافظی از فوتبال، رابطه این دو خراب نشد. کی‌روش که در مقابل تمام فوتبال ایران برای بازگشت مهدی رحمتی ایستاد و قید حضور هادی عقیلی و مجتبی جباری را زد و مصاحبه‌های خصمانه‌ای علیه آنها انجام داد در قبال کریمی، موضعی متفاوت اتخاذ کرد.

کی‌روش دیگر هیچ‌گاه کریمی را به تیم ملی دعوت نکرد اما در جمله‌ای قابل توجه علاقه خود را به جادوگر نشان داد و گفت:‌ «کریمی در قلب من است.»

کریمی در اردوها کی‌روش را با لقب «coach» صدا می زد و به نوعی رهبری تیم پس از کی‌روش را در دست داشت و بیشترین صحبت‌ها در اردو و تمرینات بین این دو رد و بدل می‌شد.

حالا زمزمه‌هایی مبنی بر حضور شماره 8 محبوب سرخپوشان روی نیمکت تیم ملی شنیده می‌شود اما در این میان یک علامت سوال نیز وجود دارد؛ جواد نکونام.

نکته مهم در این میان رابطه مبهم کریمی و نکونام است. بعد از بازی تراکتورسازی و استقلال در لیگ گذشته و مصاحبه آتشین جادوگر، رابطه این دو رو به تیرگی رفت و حتی عده‌ای عدم دعوت مجدد کریمی به تیم ملی را به نفوذ نکونام بر روی کی‌روش ربط دادند اما با این حال در فدراسیون فوتبال صحبت‌هایی جدی درباره دعوت به همکاری از کریمی مطرح شده است.

تنها نقطه سیاه رابطه کریمی و کی‌روش، کاپیتانی تیم ملی است. بر اساس کسوت و تجربه باید کریمی به عنوان کاپیتان انتخاب می‌شد اما کی‌روش اعلام کرد بر اساس رفتار حرفه‌ای در فوتبال دنیا، بازیکنی که بیشترین بازی ملی را در کارنامه دارد بازوبند را بر بازو خواهد بست. البته کریمی خیلی راحت با این موضوع برخورد کرد و بازوبند را به نکونام داد.

حالا علی کریمی جدی‌ترین گزینه برای دستیاری کی‌روش در تیم ملی است. اتفاقی که به واسطه محبوبیت بسیار بالای کریمی با استقبال گسترده مردم و حتی رسانه‌ها همراه خواهد شد. جادوگر به واسطه حضور در اروپا تا حدودی به زبان انگلیسی نیز مسلط است و برای برقراری ارتباط با کی‌روش به مشکل نخواهد خورد.

منبع: فرارو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
81
5
چه فاجعه ای در حال رویداد است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
67
10
فرهادمجیدی هم باتوجه به دوره هایی که گذرانده احترام به سلسله مراتب وادب ارتباطی وبدون حاشیه بودن گزینه خوبیست .
پاسخ ها
سوشي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
اون بايد بره وطنش امارات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
سوشی راست میگه
نظرات بینندگان