arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳

مقاومت فلسطین پیروزی خود را در جنگ غزه اعلام کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در پی عقب‌نشینی صبح امروز (چهارشنبه) ارتش اسرائیل از نوار غزه به موجب آتش‌بس سه روزه، جنبش حماس و جهاد اسلامی پیروزی مقاومت را در برابر رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره، سامی ابوزهری، سخنگوی جنبش حماس اظهار کرد: اسرائیل صددرصد در غزه شکست خورد و مقاومت همچنان می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد.

از سوی دیگر، گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس با استفاده از عبارت روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کرد: ارتش اسرائیل "شبانه فرار کرد".

گردان‌های عزالدین قسام اعلام کرد: جنگ و درگیری‌ها همواره ادامه دارد و عملکرد اسرائیل است که مسیر جنگ را مشخص می‌کند و مبارزان ما همواره در حال آماده‌باش هستند.

این گردان‌ها در اشاره به ضرورت تحقق خواسته‌های مقاومت و برداشتن کامل محاصره غزه ضمن توافق آتش‌بس اعلام کردند که عملکرد ما در روزهای آینده مبتنی بر تحقق خواسته‌های مردم فلسطین خواهد بود.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز عقب‌نشینی کامل خود از نوار غزه را اعلام کرد اما در این خصوص گفت که نیروهایش در حالت آماده باش در مرزهای غزه هستند.

از سوی دیگر، زیاد نخاله، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که مقاومت در میدان جنگ بر اسرائیل برتری داشت.

ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن 64 سرباز خود طی عملیات غزه اعتراف کرد.

در مقابل بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اشاره به حمله تونل‌های حماس ادعا کرد: جنگ علیه غزه به "سامانه استراتژیک" حماس (تونل‌های حماس) ضربه سنگینی وارد کرد.

نتانیاهو عملکرد نیروهای خود را در غزه ستود اما دستیابی به موفقیت قطعی را غیرممکن دانست.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تاکنون بیش از 30 تونل در نوار غزه را ویران کرده اما جنبش حماس چند روز پیش این گفته‌ها را به تمسخر گرفت.

دقایقی قبل از اجرای آتش‌بس طی صبح امروز، جنبش مقاومت بیش از 25 راکت را به سمت شهرک‌های اسرائیلی شلیک کرد و صدای هواپیماهای اسرائیل در غزه به گوش رسید اما از زمان آغاز آتش‌بس هیچ حمله‌ای صورت نگرفته است.

در همین حال، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بان کی مون دبیرکل سازمان ملل از برقراری آتش بس استقبال کردند و از طرفین اسرائیل و فلسطینی خواستند تا هرچه سریعتر به منظور آتش‌بس کامل با یکدیگر گفتگو کنند.

از سوی دیگر، تونی بلینکن، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: آتش‌بس به ما اجازه می‌دهد تا به آتش‌بس کامل و طولانی مدت دست یابیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان