arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۱۰۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۳

وقتی عادل بزرگتر از تلویزیون می شود

شب گذشته در خلال اجرای برنامه 90 عادل فردوسی پور گریزی هم به سانحه تلخ سقوط هواپیمای شرکت سپاهان زد به این بهانه که بازیکنان تیم فوتبال سپاهان با این هواپیما پرواز کرده اند و سرپرست این تیم در توصیه ای عجیب گفته بود با هواپیمای 140 نباید قبل از ساعت 8:30 پرواز کرد!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عادل فردوسی پور هنوز محبوب ترین مجری تلویزیون است. او نه چشم های تیله ای و بُغض های احسان علیخانی را دارد و نه مثل فرزاد حسنی می تواند یک نفس شعر و روایت بخواند. 

به گزارش انتخاب عادل به ورطه ای که کامران نجف زاده و مرتضی حیدری در آن فرو غلتید هم گرفتار نیامد و هنوز با آن جملات بریده بریده، اطلاعات جغرافیایی و ادبی نه چندان درخشان، دست و سر تکان دادن های مکرر، گاف های داخل استودیو و ... میلیون ها ایرانی را صبح های سه شنبه با چشم های پف کرده سر کار می فرستد. ایرانیانی که تا پاسی از نیمه شب برنامه 90 او را دنبال کرده اند.

شب گذشته در خلال اجرای برنامه 90 عادل فردوسی پور گریزی هم به سانحه تلخ سقوط هواپیمای شرکت سپاهان زد به این بهانه که بازیکنان تیم فوتبال سپاهان با این هواپیما پرواز کرده اند و سرپرست این تیم در توصیه ای عجیب گفته بود با هواپیمای 140 نباید قبل از ساعت 8:30 پرواز کرد!

او کوشید حتی نظر چند خلبان را هم در مورد این سقوط بپرسد و در برنامه اش آنها را عنوان کرد.

در این که سقوط این هواپیما قلب میلیون ها ایرانی را شکست تردیدی نیست و اینکه بسیاری مشتاق هستند بدانند آیا باز خلبان و خطای انسانی عامل فاجعه بوده یا خیر هم یک نیاز خبری قابل درک است اما آیا مطرح کردن اخباری از این دست وقتی جعبه سیاه هواپیما پیدا شده و متخصصان امر مشغول بررسی داده های آن هستند در برنامه ورزشی 90 موضوع درستی است یا نه، می شود تردید کرد.
راز استمرار و محبوبیت عادل فردوسی پور و برنامه ای که تنها با نام و چهره او قابل تحمل است همراهی و همدلی با مردم است.

وقتی ناصر حجازی تلخ و جان گزا دست از دنیا شست و رفت او پیراهن سیاه پوشید و برنامه اش را مثل هزاران ایرانی دیگر که قلبی مالامال از اندوه داشتند با بغض آغاز کرد و با نَمی اشک در چشم هایش پی گرفت.
 
این عادل فردوسی پور بود که حتی پیش از هر برنامه سینمایی و تلویزیونی فتح اسکارتوسط اصغر فرهادی را در برنامه اش به مردم ایران تبریک گفت. او بود که به زلزله ورزقان و بوشهر از منظری متفاوت پرداخت. برای رهاندن جوانی از پای چوبه دار کوشید و حتی در برنامه ورزشی 2014 روایتی سوزناک و تلخ از آنچه در غزه می گذرد به روی آنتن برد؛برنامه ای چند دقیقه ای که به دل نشست،خالی  از شعار و کلیشه.

هیچ کدام از این عرصه ها که ذکر شد ارتباط مستقیمی با فوتبال ندارند اما عادل فردوسی پور گاهی بزرگتر از تلویزیونی می شود که با قاب آن چهره شده است.

رفتارهایی از این دست البته برای او کم حاشیه نبوده اند. او به واسطه همان اجرای تلخ و پیراهن سیاه درشب درگذشت ناصر حجازی از سوی چند رسانه خاص نواخته شد اما همچنان بر لبه تیغی راه می رود که بسیاری از مردم برای نیفتادنش دعا می کنند اما تا چه هنگام می تواند این بند بازی ماهرانه را پی بگیرد؟

آیا ماجراجویی های مجری به ظاهر همیشه جوان 90 برای او گران تمام نمی شود و محبوبیت، این اجازه و حق را به او می دهد که حتی در موضوع حساس و بسیار تخصصی سقوط هواپیما هم از تریبون یک برنامه ورزشی سخن بگوید؟

منبع: عصرایران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۲۸
غیر قابل انتشار: ۰
طیب عالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
6
343
برای موفقیت تمامی افراد جسور و خداترس دعا می کنیم .
بهنام محمدپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
8
244
سال ها باید هزینه کرد تا چهره ای مانند عادل فردوسی پور ساخته شود،او فوتبال را برای فوتبال نمی خواهد،او فوتبال را در قالب سرگرمی ،هویت بخشی ملی،غرور ملی،امنیت ملی،اگاهی بخشی،ترقی جویی،دغدغه داشتن و ده ها پیام و سخن دیگر پی می گیرد.او ریاکار نیست.از دل می گوید و به عمق دل مردم می رود.عادل رسانه ای است کاوشگر،پایشگر،نیشتر زن.بادمجان دور قاب چین نیست.فراتر از فوتبال حرکت می کند.او به خطوط قرمز منافع ملی و همبستگی ملی اشناست.خط های قرمز شده برای او رنگ می بازند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
6
134
او سالم و پاک است.پس نمی افتد.کیمیاست در این دوره وانفسا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
5
113
تنها انگیزام برای روشن کردن تلویزیون دیدن برنامه های فردوسی پور و تیم زبده اوست. ای کار کشور ما در سایر زمینه های حساس ملی هم مدیرانی با شخصیت این مرد را تربیت می کرد.
خزاعي
|
Germany
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
4
59
من واقعا دوسش دارم و بي برو برگرد حرفاشو قبول دارم چون به تجربه ثابت شده انسان پاك و بزرگيه و حرف راست رو بدون هيچ ترس و واهمه اي به زبون مياره.
ناشناس
|
Canada
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
4
66
او نه می ترسد و نه می لرزد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
1
1
قبل از 8/30 یا بعد از آن نباید پرواز کرد؟ ما شنیدیم بعدازآن
نظرات بینندگان