arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۶ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۳

سردارنقدی: کشور امروز نگران رکود تورمی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اینکه کشور امروز نگران رکود تورمی است و تولید رکن اساسی اقتصاد مقاومتی است، گفت: مهمترین راه رفع این مشکل در فرمول های اقتصاد مقاومتی نهفته است تا برای تولید نیاز به نقدینگی نداشته باشیم.

سردار محمد رضا نقدی ظهر پنج شنبه در همایش فعالان تولید در عرصه های اقتصاد مقاومتی مازندران در سپاه کربلای ساری با بیان اینکه برای خروج از رکود تورمی باید به دنبال ظرفیت های پنهان و خوابیده رفت که تاکنون به آن توجه نشده است، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های پنهان می توان تولید را بدون سرمایه گذاری فراوان افزایش داد.

وی از اجرای نمونه های بسیار اقتصاد مقاومتی در کشور خبر داد و افزود: رسانه ها نقش تاثیرگذاری در اقتصاد مقاومتی دارند.

وی بیان کرد: بسیاری از سرمایه گذاری ها در کشور بی استفاده مانده اند که می توان از آنها استفاده کرد.

این مسئول با اشاره به ظرفیت های خوابیده فراوان در مازندران همچون برکه ها و نی زارها  اذعان داشت: در استان مازندران ظرفیت های بسیاری وجود دارد که باید از آن در امر اقتصاد مقاومتی استفاده کرد و با وجود این ظرفیت های خوابیده، استان نباید یک جوان بیکار داشته باشد.

سردار نقدی با بیان اینکه برای ترویج اقتصاد مقاومتی در زمینه بازار یابی، تبلیغات و آموزش به تولید کنندگان را در دستور کار قرار دهید، افزود: برای حمایت از تولید داخلی باید در زمینه بازار یابی و تبلیغات فرهنگ سازی شود.

وی بیان کرد:  بسیج پزشکی و دستگاههای مجری سازمان جهاد کشاورزی باید استفاده از کود ارگانیک و کاهش کود شیمیایی را در دستور کار خود قرار دهند.

سردار نقدی از تولید کنندگان خواستار تشکیل تعاونی و واحد تجاری-بازاریابی برای محصولات خود شد و گفت: بسیج باید با همکاری بسیج اصناف بحث صادرات محصولات تولید کنندگان را انجام دهد.

وی از راه اندازی شورای جهاد اقتصادی و مقاومت اقتصادی در کشور و استان های کشور خبر داد.
منبع: مهر
نظرات بینندگان