arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
استاد دانشگاه علامه:

استیضاح وزیر به متلاشی شدن برنامه‌های وزارت علوم منجر می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است؛ استیضاح دکتر فرجی دانا باعث بلاتکلیفی و از هم پاشیدن برنامه های کوتاه مدت و میان مدت وزارت علوم خواهد شد.

مصطفی شریف  با اشاره به اعلام وصول استیضاح وزیرعلوم در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: با توجه به این که پیش از این دو وزیر پیشنهادی برای وزارت علوم نیز موفق به گرفتن رای اعتماد از مجلس نشده بودند و این وزارتخانه با سرپرست اداره می شد، استیضاح وزیر علوم قطعا تاثیر مطلوبی در وضعیت دانشگاه ها نخواهد داشت، زیرا دوباره ثبات مدیریتی در این وزارتخانه به چالش کشیده می شود.

شریف با تاکید براینکه ساماندهی وضعیت و پیشرفت دانشگاهها با ثبات مدیریتی در وزارت علوم محقق می شود، گفت: در صورتی که نمایندگان با استیضاح وزیرعلوم به عدم صلاحیت وی رای دهند، اگرچه دولت می تواند به طور موقت سرپرستی را برای این وزارتخانه تعیین کند، اما این باعث بلاتکلیفی و از هم پاشیدن برنامه های کوتاه مدت و میان مدت این وزارتخانه خواهد شد، که به دنبال آن مشکلاتی برای دانشگاهها به وجود خواهد آمد.

به گفته وی وقتی دانشگاهها از یک برنامه بلند مدت و میان مدت مشخصی برخوردار نباشند، نمی توانند پیشرفت قابل توجه ای نیز داشته باشند.

این استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی خاطر نشان کرد: در دوره گذشته یک سری اتفاقات افتاد، که هیچ کس نمی تواند آنها را انکار کند، از همین رو هم نمایندگان و هم دانشگاهیان خواستار رسیدگی به این اتفاقات و روشن شدن حقایق هستند.

شریف افزود: دانشگاهیان نیز خواهان این هستند که تکلیف شان مشخص شود و در اینجا به هیچ عنوان بحث افشاگری و حب و بغض مطرح نیست بلکه مسئله مهم برسر مصالح ملی است.

وی با بیان اینکه در صحبتهای مقام معظم رهبری نیز بر حفظ مصالح ملی بسیار تاکید شده است، تصریح کرد: مهم این است که صرفا مصالح ملی در نظر گرفته شود و آنچه مصالح ملی اقتضا می کند، همان  مبنای عمل  مسئولان قرار گیرد.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که آیا تغییر وزیر علوم می تواند تاثیری در وضعیت دانشجویان موسوم به ستاره دار و استادانی که به دانشگاه برگردانده شده اند، داشته باشد، گفت: اگر این کار براساس قانون صورت گرفته باشد هر وزیر دیگری هم که بر سر کار بیاید، باید از همان قانون پیروی کند.

شریف با تاکید براینکه قانون باید سرلوحه کار همگان قرار گیرد، یادآور شد: یک عده از دانشجویان درگذشته به ناحق با عنوان ستاره دار یا هر شکل دیگری از دانشگاه اخراج شدند و حق این بوده که به جایگاه اصلی خود برگردانده شوند. البته ممکن است موارد جزئی هم وجود داشته باشد که خلاف این باشد، اما بحث ما بر روی این موارد نیست.

وی افزود: بحث ما بر سر دانشجویانی است که به ناحق از دانشگاه اخراج شدند و من فکر نمی کنم نماینده ای که مصالح کشور را درنظر داشته باشد، نسبت به  برگرداندن آنها به دانشگاه معترض باشد.

 

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان