arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۲۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۶ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۳

فانی: 50 درصد نیروهای آموزش و پرورش ظرف 10 سال آینده بازنشسته می شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دکتر علی اصغر فانی در حاشیه برگزاری سومین جشنواره کشوری جابر بن حیان که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر تهران آغاز به کار کرد گفت: مبلغ 250 میلیارد تومان برای امر کیفیت بخشی آموزش و پرورش در بودجه سال جاری پیش‌بینی شده است که در حال حاضر میان معاونت‌های مختلف این وزارتخانه در غالب فعالیت‌ها و برنامه‌های متنوع توزیع شده است.

وی گفت: جشنواره جابر بن حیان از جمله این فعالیت‌هاست که دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با نمایش پروژه‌های علمی خود خلاقیت‌ها، ابتکارات و نوآوری‌های خود را نیز به نمایش گذاشتند.شبیه به این فعالیت در مقطع متوسطه در غالب مسابقات و جشنواره‌های مختلف در حال برگزاری است.


فانی در پاسخ به پرسشی درباره کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش به علت بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان گفت: اینگونه نیست و باید گفت به طور طبیعی تا سه سال آینده 10 درصد از نیروی انسانی ما بازنشسته می‌شوند. تا 10 سال آینده نیز 50 درصد نیروی فعلی با توجه به سابقه و سنوات خدمتی‌شان بازنشسته خواهند شد البته پیش‌بینی کردیم بتوانیم این تعداد را با فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان جایگزین کنیم.

وی درباره کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی نیز گفت: کل نیروی انسانی آموزش و پرورش در اختیار وزارت آموزش و پرورش است. امر ساماندهی نیروهای انسانی از چند ماه پیش در دستور کار ما قرار گرفته و سال تحصیلی جدید را با قوت آغاز خواهیم کرد.

وی در واکنش به وجود 10 هزار نیروی انسانی بی‌سواد در آموزش و پرورش گفت: در سال‌های آینده پروژه‌ای را تحت عنوان بهسازی نیروی انسانی اجرا می‌کنیم که این مشکل نیز حل می‌شود.


منبع: خبرآنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۷
غیر قابل انتشار: ۰
یک معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
3
12
آقای فانی عنوان نیروی آموزشی به معلمان توهین به آنهاست مگر معلم جنگجوست
نظرات بینندگان