arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۵ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۳

افزایش شمار مصدومین زلزله ایلام به 402 نفر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 علی دل پیشه در رابطه با وقوع زلزله 6.1 ریشتری در بخش مورموری و آمار مصدومین آن اظهار کرد: در جریان این زلزله تعداد 402 نفر دچار مصدومیت شده و خوشبختانه بدون گزارش مورد مرگ، این تعداد در مراکز بهداشتی درمانی بخش مورموری و بیمارستان های شهرستان های آبدانان، دهلران و دزفول مورد درمان قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه چندین پس لرزه نسبتاً بزرگ بعد از وقوع زلزله 6.1 ریشتری در شهرستان های آبدانان و دهلران رخ داده است، افزود: در یکی از این پس لرزه ها که شدت آن 5.8 ریشتری اعلام شده، برخی از هم استانی ها در شهرستان های آبدانان و دهلران صدمه دیده و در بیمارستان مورد درمان قرار گرفته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه چندین پس لرزه بزرگ و کوچک پس از زلزله 6.1 ریشتری رخ داده است، ادامه داد: وقوع پس لرزه 5.8 ریشتری باعث مصدومیت 49 نفر دیگر در شهرستان های آبدانان و دهلران گردیده و آمار زلزله در استان ایلام به 402 نفر  افزایش داده است.

وی بیان داشت: در روزهای اخیر پس از وقوع زلزله تعداد 17 نفر در بیمارستان بستری بوده که از این تعداد 10 نفر ترخیص شده و در حال حاضر 6 نفر در بیمارستان شهر دزفول به واسطه نزدیکی مسافت و یک نفر در بیمارستان امام (ره) ایلام بستری هستند.

 دل پیشه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایلام آمادگی کامل برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله زده را داراست، اضافه نمود: اکیپ های پزشکی با تمام تجهیزات، آمبولانس اتوبوسی و 12 دستگاه آمبولانس برای موقع اضطراری و احتمالی در حال آماده باش در مناطق زلزله زده بخش مورموری و شهرستان های آبدانان و دهلران می باشند.
نظرات بینندگان