arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۳

یک ایرانی سرمربی تیم ملی تکواندوی انگلستان می شود

البته انگلیسی ها در مقطعی از مهماندوست خواستند تا در بازی های المپیک لندن سرمربیگری این تیم را بپذیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رضا مهماندوست سرمربی موفق و اسبق تیم ملی تکواندو که با این تیم توانست عناوین قهرمانی جهان و آسیا را بدست آورد، از سال 2007 سرمربیگری تکواندوکاران ایران را در دست داشت و در المپیک 2008 پکن هم سرمربی تیم ملی بود. در بازی های المپیک 2008 پکن هم او هدایت تکواندوی ایران را برعهده داشت.

استعفای خبرساز

به گزارش انتخاب مهماندوست پس از تورنمنت بین المللی منچستر در مهرماه سال 90 به خاطر اختلافات شدید مالی با فدراسیون تکواندو به مشکل برخورد و پس از آن بود که مسئولان فدراسیون در سال المپیک 2012 لندن، با استعفای وی موافقت کردند و از همان زمان هم حواشی تکواندو آغاز شد.

سفر به شرق آسیا

سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو که از کشورهای مختلفی از جمله چین تایپه و انگلیس پیشنهاد همکاری داشت، پس از حدود یک سال و نیم خانه نشینی به پیشنهاد تایپه ای ها برای دومین بار پاسخ مثبت داد و تا بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی هدایت این تیم را پذیرفته است.

البته انگلیسی ها در مقطعی از مهماندوست خواستند تا در بازی های المپیک لندن سرمربیگری این تیم را بپذیرد.

با این حال گفته می شود، رضا مهماندوست قرار است بعد از پایان بازی های آسیایی اینچئون راهی انگلیس شود.

حالا نمی توانم به انگلیس بروم

رضا مهماندوست سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو ایران و سرمربی تیم ملی تکواندو چین تایپه که در حال حاضر مشغول آماده سازی تایپه ای ها برای بازی های آسیایی و انتخابی المپیک است، درباره قبول سرمربیگری تیم ملی انگلیس در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تا پایان بازی های آسیایی اینچئون با تایپه ای ها قرارداد همکاری دارم و دور از اخلاق حرفه ای است که زودتر از این زمان بخواهم تکواندوکاران این کشور را رها کنم.

وی با بیان اینکه هنوز مذاکره جدی با انگلیسی ها نکرده است، افزود: فعلا مذاکره جدی با انگلیسی ها نداشته ام و این پیشنهادات تنها در حد چند دعوت نامه و تماس تلفنی بوده است. آنها سه ماه قبل از من خواستند هرچه زودتر راهی انگلیس شوم که نپذیرفتم، چون با فدراسیون چین تایپه قرارداد داشتم و به فدراسیون انگلیس اعلام کردم، اگر خواهان همکاری با من هستند باید تا بعد از بازی های اینچئون صبر کنند.

مذاکرات در آستانا

سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو ایران درباره پیشنهاد فدراسیون انگلیس تصریح کرد: از من خواستند تا در تورنمنت کره با آنها مذاکره کنم اما من در آن مسابقات غایب بودم و باتوجه به اینکه انگلیسی ها برای همکاری اصرار داشتند و من نرفته ام، ممکن است که منصرف شده باشند. در هر صورت گفته اند که در رقابت های انتخابی المپیک در قزاقستان مذاکره خواهیم کرد.

پیش قرارداد تا سال 2017

وی با بیان اینکه تایپه ای ها هنوز از پیشنهاد فدراسیون انگلیس بی اطلاع هستند، گفت: فعلا برای مربیگری به ایران بازنمی گردم و در چین تایپه شرایط خوبی دارم. انگلیسی ها هم پیش قراردادی تا سال 2017 ارائه کرده اند و خواستار هدایت تیم ملی کشورشان برای المپیک "ریو" شده اند.

مهماندوست گفت: تایپه ای ها با شرایط و مشکلات خانوادگی من در آنجا کنار می آیند و به همین دلیل من در سه مسابقه بین المللی همراه تیمشان نبودم. در "گرندپریکس" چین، تورنمنت کره و تورنمنت اوپن استرالیا تیم ملی تایپه را همراهی نکردم اما تکواندوکاران تایپه ای نسبت به اوایل کارم در این کشور پیشرفت بسیار خوبی کرده اند.

وی درباره تکواندوکارن چین تایپه عنوان کرد: تکواندوکاران تایپه در دو گروه و در دو سالن متفاوت که اصلا همدیگر را نمی بینند تمرین می کنند. یک تیم برای مسابقات انتخابی المپیک و تیم دیگر برای بازی های اینچئون آماده می شود. تیم اصلی تایپه به بازی های آسیایی می رود و من برنامه جداگانه ای برای دو تیم طراحی کرده ام که توسط کمک هایم اجرا می شود.

بدشانسی تایپه ای ها

سرمربی تیم ملی تکواندو چین تایپه با اظهار بدشانسی نسبت به از دست دادن احتمالی دو بازیکن مطرح این تیم برای بازی های آسیایی اینچئون گفت: تکواندوکار المپیکی تایپه که پیشرفت بسیار خوبی داشته و برای او تمرینات ویژه ای در نظر گرفته ام، در تورنمنت استرالیا تا بازی فینال بالا آمد اما به دلیل مصدومیت نتوانست بازی کند. او دچارشکستگی استخوان نازک نی پا شده بود که نمی دانست و با همان شکستگی در راند اول بازی فینال مسابقه داد و از حریفش پیش بود اما نتوانست بازی را ادامه دهد.

وی ادامه داد: از سویی دیگر "جاجا" نایب قهرمان جهان تیم ملی بانوان تایپه و قهرمان مسابقات گرندپریکس نیز به دلیل ورم پا دچار مصدومیت شده است. با این شرایط هنوز مشخص نیست بتوانم از این دو تکواندوکار در بازی های آسیایی استفاده کنم.

نظرات بینندگان