arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۳

فرودگاه بین‌المللی طرابلس در قبضه شبه‌نظامیان

همچنین در حملات هوایی که روز شنبه پایگاه‌های افراد مسلح در طرابلس را هدف قرار داد 15 تن کشته و 30 دیگر زخمی شدند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبه‌نظامیان مسلح در لیبی پس از 10 روز درگیری با نیروهای وابسته به "ارتش ملی لیبی" کنترل فرودگاه بین‌المللی طرابلس را در دست گرفتند.

به گزارش انتخاب  به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، رسانه‌های نزدیک به شبه‌نظامیان مسلح در لیبی اعلام کردند که پس از درگیری‌های شدید با ارتش ملی لیبی، کنترل فرودگاه بین‌المللی طرابلس در جنوب پایتخت لیبی را در دست گرفتند.

تاکنون بیانیه‌ای رسمی در خصوص این مسأله از سوی ارتش ملی لیبی صادر نشده است، اما شبکه‌های محلی تصاویری مبنی بر کنترل شبه‌نظامیان مسلح بر فرودگاه بین‌المللی طرابلس منتشر کردند.

همچنین در حملات هوایی که روز شنبه پایگاه‌های افراد مسلح در طرابلس را هدف قرار داد 15 تن کشته و 30 دیگر زخمی شدند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

به گزارش منابع لیبیایی، جنگنده‌هایی ناشناس، وزارت کشور لیبی و همچنین چندین پایگاه متعلق به افراد مسلح در طرابلس را هدف قرار دادند.

در همین راستا پارلمان لیبی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدامات و حملات گروه‌های مسلح در طرابلس و بنغازی، گروه‌های "فجر لیبی" و "انصار الشریعه" و "شورای انقلابیون بنغازی" را گروه‌های تروریستی خواند.

"آدم صالح ابو صخره"، سخنگوی پارلمان لیبی اعلام کرد: پارلمان از نیروهای ارتش لیبی با تمام امکانات خود حمایت می‌کند و جنگ کنونی، جنگی میان کشور لیبی و گروه‌های تروریستی است.

به گزارش منابع لیبیایی، درگیری‌های شدیدی میان نیروهای شورای انقلابیون لیبی و نیروهای وابسته به "خلیفه حفتر"، فرمانده سابق نیروهای زمینی ارتش ملی لیبی که در حال حاضر رهبری عملیات کرامت را بر عهده دارد در داخل فرودگاه "بنینا" در شرق لیبی رخ داد.

همچنین شبکه العربیه گزارش داد که پارلمان لیبی "عبدالرزاق الناظوری" را به سمت رئیس ستاد ارتش لیبی منصوب کرد.

از سوی دیگر، نیروهای عملیات "فجر لیبی"، مصر و امارات را به دست‌داشتن در انجام حملات هوایی به طرابلس متهم کرده و از پارلمان خواستند تا نشستی فوری را در خصوص این تحولات برگزار کنند.

این نیروهای همچنین خواهان تشکیل "دولت نجات ملی" در لیبی شدند.

"احمد هدیه"، سخنگوی نیروهای "سپر لیبی"، نمایندگان پارلمان و دولت موقت را مسئول رخدادهای کنونی لیبی دانست و آن‌ها را به خیانت به وطن و ملت لیبی متهم کرد.

همچنین منابع محلی گزارش دادند که نیروهای شورای انقلابی بنغازی کنترل پادگان هوایی در نزدیکی فرودگاه "بنینا" را پس از درگیری‌ با نیروهای حفتر در دست گرفتند.

به گزارش این منابع، تظاهرات در بنغازی در حمایت از "فجر لیبی" و تظاهرات دیگری در حمایت از "عملیات کرامت" برگزار شد.

تظاهرات دیگری نیز در طرابلس در حمایت از "فجر لیبی" برگزار شد و تظاهرکنندگان خواهان تشکیل ارتش شدند و درخواست پارلمان برای مداخله‌ی بین‌المللی جهت حمایت از شهروندان لیبیایی را محکوم کردند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان