arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۸۸۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۳

وزیر راه و شهرسازی: خودم با پس‌انداز، صاحب مسکن شدم؛ مردم هم پس انداز کنند و خانه بخرند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سهم مسکن در سبد خانوار نباید از 40 درصد بیشتر باشد، گفت: برای خروج از رکود و خانه‌دار شدن برنامه ما این است که خانواده‌های متوسط از پس‌اندازهای آینده استفاده کنند و از طریق پرداخت اقساط صاحب مسکن شوند.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در برنامه نگاه یک گفت: برنامه‌های ما این گونه است که در حوزه مسکن قشر متوسط را توانمند کنیم که بتوانند مسکن بخرند و از طریق پس‌اندازهای آینده صاحب مسکن شوند.
وی با بیان اینکه اگر تأمین مسکن از طریق پس‌اندازهای آینده میسر نشود، جامعه دو بخش می‌شود آنهایی که قادر به پس‌انداز نیستند، به حاشیه می‌روند و آنهایی که توانایی مالی دارند، می‌توانند به راحتی در بازار مسکن جولان دهند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: آنچه که ما معتقدیم این است که باید بین عرضه و تقاضای مسکن تعادل ایجاد کرد، به طوری که هم عرضه افزایش یابد و هم قسمت تقاضا تقویت شود، بنابراین اگر قدرت خرد به سمت تقاضای قشر متوسط برود، تولید مسکن افزایش می‌یابد.
او در خصوص مهار تأثیر قیمت زمین بر مسکن گفت: قیمت زمین مثل هر کالای دیگری متأثر از تقاضا است. اگر توزیع مناسب مسکن داشته باشیم مشکل حل می‌شود، اما مشکل این است که تقاضای مسکن در چند کلانشهر متمرکز شده است، لذا قیمت زمین در سراسر ایران یک سان نیست.
وزیر راه و شهرسازی در مورد استفاده از بافت فرسوده ایران برای ساخت و ساز گفت: قیمت زمین در بافت‌های فرسوده تهران به گونه‌ای است که حتی قیمت آن در برخی از مناطق حاشیه شهرها کمتر است، بنابراین باید از 2 برنامه تبعیت کنیم، یکی اینکه مکان ساخت و ساز را مشخص و بهسازی بافت فرسوده را انجام دهیم و دوم اینکه توزیع متناسب جمعیت در برنامه داشته باشیم.
آخوندی گفت: در صندوق پس‌انداز مسکن در بافت فرسوده برای این مناطق دنبال این هستیم که امکانات بیشتر و تسهیلات ارزان‌قیمت بیشتری پرداخت کنیم.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱۶
غیر قابل انتشار: ۰
رامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
1
19
والا ماهم اگه حقوق میلیونی داشتیم شاید مثل شما میتونستیم پس انداز کنیم و خونه بخریم اما حیف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
با این تورم؟!‏
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
0
17
پس از انداز مال زماني كه خرج با دخل مي خونه و يه مقداري هم اضافه مي اد نه الان كه هشتمون گرو نهمونه
نظرات بینندگان