arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۹ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۳

مطالبات بازنشستگان مشمول صندوق بازنشستگان واریز شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : با تمهیدات تأمین اعتباری که از سوی صندوق بازنشستگی کشوری انجام گرفت، آخرین مرحله مطالبات 330 هزار بازنشسته مشمول به حساب آنان واریز شد.

وزیر کار تسویه کامل مطالبه 1830 میلیارد تومانی بازنشستگان را از افتخارات و کارآمدی صندوق بازنشستگی کشوری برشمرد و گفت: این صندوق خدمات رفاهی قابل توجهی را در طول یک سال اخیر برای جامعه بازنشستگان و فرهیختگان این حوزه انجام داده است

تأسیس خانه های امید در شهرستان ها، صدور سلامت کارت بازنشستگان و ارائه بیمه طلایی و همچنین پرداخت وام ضروری در جهت حل برخی از مشکلات اقتصادی به بازنشستگان از خدمات دولت به شمار می آید.

در چهارمین روز از هفته دولت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت آخرین مرحله از مطالبات بازنشستگان کشوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایران دکتر علی ربیعی با بیان اینکه برخی از این مطالبات مربوط به اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری است، گفت: توجه به معیشت اقتصادی و افزایش سطح خدمات رفاهی برای بازنشستگان از اولویت های دولت یازدهم است و بر همین اساس با تمهیدات تأمین اعتباری که از سوی صندوق بازنشستگی کشوری انجام گرفت، آخرین مرحله مطالبات 330 هزار بازنشسته مشمول دیروز سه شنبه چهارم شهریورماه به حساب آنان واریز شد.

وی با تقدیر از تلاش ها و پیگیری های مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در اجرای تعهدات قانونی و تأمین رضایت بازنشستگان افزود: بر اساس محاسبات صورت گرفته به طور میانگین مبلغ 640 هزار تومان به هر یک از بازنشستگان مشمول پرداخت شده است. دکتر ربیعی تسویه کامل مطالبه 1830 میلیارد تومانی بازنشستگان را از افتخارات و کارآمدی صندوق بازنشستگی کشوری برشمرد و گفت: این صندوق علاوه بر تکالیف قانونی و وظایف ذاتی خود در زمینه خدمات رفاهی نیز اقدامات قابل توجهی را در طول یک سال اخیر برای جامعه بازنشستگان و فرهیختگان این حوزه انجام داده است که در این خصوص می توان تأسیس خانه های امید در شهرستان ها، صدور سلامت کارت بازنشستگان و ارائه بیمه طلایی به این قشر فرهیخته و همچنین پرداخت وام ضروری برای حل برخی از مشکلات اقتصادی آنان اشاره کرد. وی در ادامه ثبت نام وام ضروری برای 200 هزار بازنشسته را از دیگر برنامه های صندوق بازنشستگی کشوری در هفته دولت اعلام کرد و افزود: بازنشستگان کشوری می توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی صندوق اقدام به ثبت نام کنند.

ایجاد صندوق های اشتغال و مسکن

وی افزود: دولت روحانی سیاست رفاهی منسجمی دارد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در گذشته در حوزه رفاهی پول هزینه کردیم اما سیاست رفاهی منسجم نداشتیم مثلاً اگر توزیع یارانه پولی از طریق سیاست رفاهی منسجم انجام می شد، بهتر بود.

ربیعی با اشاره به اینکه سه صندوق را برای افراد تحت پوشش بهزیستی و ناتوانان داریم، افزود: می خواهیم صندوق قرض الحسنه اشتغال را احیا کنیم و یک صندوق برای نگهداری و یک صندوق هم برای مسکن ناتوانان و معلولان خواهد بود.

منبع: روزنامه ایران
نظرات بینندگان