arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۳

ظریف از آنکارا راهی مسکو شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور دیدار و گفت و گو با همتای روسی خود، آنکارا را مقصد مسکو ترک کرد.


محمدجواد ظریف که روز پنجشنبه برای حضور در مراسم تحلیف «رجب طیب اردوغان» دوازدهمین رییس جمهوری ترکیه به آنکارا رفته بود، دقایقی پیش عازم مسکو پایتخت روسیه شد.

قرار است ظریف در سفر به مسکو با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و برخی مقامات دیگر روسی ملاقات و درباره موضوعات مختلف روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفت وگو کند.

مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه پیش از این به یک هفته پرترافیک دیگر میان مسکو و تهران اشاره کرده و گفته بود: در حالی که کمیسیون مشترک اقتصادی تا دو هفته دیگر با حضور مقامات دولتی و چند صد تن از نمایندگان بخش خصوصی دو کشور در تهران برگزار می شود، این هفته نیز شاهد رفت و آمد قابل توجهی میان مسکو و تهران هستیم.

وی سفر محمد فرهادی رییس هلال احمر ایران و همچنین سفر گروه دبیرخانه خزر در وزارت خارجه برای شرکت در دور سی و هشتم نشست خزر را از دیگر ترددهای دیپلماتیک میان تهران- مسکو بیان کرده و افزوده است: چهارشنبه نیز ابراهیم رحیم پور معاون وزیر خارجه و تعدادی از مسولین سازمان انرژی اتمی به دعوت طرف روس وارد روسیه می شوند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه به سفر ظریف وزیر امور خارجه به مسکو هم اشاره کرده و گفته است: این سفر که در آخر این هفته انجام می شود، البته از برجستگی خاصی در این میان برخوردار است.

سنایی به حضور گروهی از نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس به همرا مسوولین گمرک و همچنین جمعی از اساتید دانشگاه علم و صنعت برای بازدید از مراکز علمی روسیه که قرار است در پایان این هفته انجام شود هم اشاره کرده است.

علاوه بر این، به گفته سنایی یک گروه پارلمانی هم از روسیه به تهران آمده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان