arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۳

لاریجانی: مشکل آب مشکل جدی است/ روزگاری برای ورود تجهیزات مشکلی نداشتیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پروژه نیروگاه CHP معصومیه استان قم در دانشگاه صنعتی این استان را علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز افتتاح کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه نیروگاه CHP معصومیه استان قم در دانشگاه صنعتی این استان گفت: یکی از مهمترین مأموریت‌های سیستم مدیریتی کشور تلاش در جهت استقرار و تقویت اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: باید از تمام ظرفیت‌های کشور در این حوزه استفاده شود؛ یکی از مهمترین این ظرفیت‌ها نیروی انسانی متخصصی است که امروزه در دانشگاه‌های کشور پرورش می‌یابند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که رشته مخابرات از جمله مزیت‌های کشور در حوزه علم و فن‌آوری است گفت: در این عرصه ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشور وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد.

وی افزود: سال‌ها پیش در صداوسیما تمام تجهیزات کوچک و بزرگ از خارج از کشور وارد می‌شد که در یک برنامه منسجم بر آن شدیم که این تجهیزات را با مشارکت شرکت‌های داخلی بسازیم که خوشبختانه در اندک زمانی با مشارکت بالای شرکت‌ها به توفیقات بسیار خوبی نائل شدیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز کشور ما از جمله کشورهای پرقدرت در حوزه مخابرات و فرستنده‌های رادیو تلویزیونی است. از جمله نهادهایی که در آن زمان کمک شایانی به خودکفایی در این عرصه کرد جهاد دانشگاهی دانشگاه خواجه نصیر بود.

وی با ذکر این که تحریم‌ها می‌تواند بستری برای افزایش تلاش به منظور خودکفایی در حوزه‌های مختلف باشد، گفت: روزگاری برای ورود تجهیزات مشکلی نداشتیم اما امروز با وجود تحریم‌ها نباید ناامید شده و باید خود به دنبال ساخت آنها باشیم و از این تهدید یک فرصت ایده‌آل بسازیم که همین اتفاق نیز افتاده است و در حوزه‌های مختلف توانسته‌ایم مزیت‌هایی برای کشور ایجاد کنیم.

لاریجانی تشریح کرد: واحدهای مختلفی باید در سطح کشور در زمینه خودکفایی در حوزه تولید دستگاه‌های مادر در حوهز صنعتی گام بردارند که این روند در آینده می‌تواند نقش مهمی در توسعه علمیو فن‌آوری کشور داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه مخابراتی معصومیه قم، گفت: این پروژه از اولین پروژه‌هایی است که در زمینه فرآوری نیروگاهی مشغول به کار می‌شود زیرا می‌تواند از حرارت نیروگاه‌ها برای تولید آب که از مشکلات فراگیر کشور است استفاده شود. قبل از این نیز این رویکرد انجام شده بود و خوشبختانه این رویکرد رو به گسترش است و حتی در نیروگاه اتمی نیز می‌توان برای تولید آب از این سیستم استفاده کرد.

وی گفت: مشکل آب مشکل جدی است و باید با چنین روش‌هایی و با ساماندهی حوزه کشاورزی از اتلاف آب در سطح کشور جلوگیری کنیم. زیرا امروز 92 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و باید در این بخش هوشیاری بیشتری داشته باشیم و با اصلاح سیستم آبیاری از اتلاف آب جلوگیری کنیم.

لاریجانی با تجلیل از رویکرد ستاد اجرای فرمان امام (ره) در حوزه کارآفرینی و محرومیت زدایی، گفت: خوشبختانه این ستاد در زمینه‌های مختلف اقتصادی و با درک نقاط ضعف و خلأ و محرومیت‌ها، سمت‌گیری مثبتی داشته و یکی از مهمترین این سمت‌گیری‌ها ایجاد شغل برای مردم مناطق محروم بوده است که این روش کارآفرینی هم کرامت آنها را حفظ می‌کند و هم دارای نتایج مثبتی در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان بر لزوم تلاش هرچه بیشتر به منظور استفاده از ظرفیت‌های استان قم تأکید کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان