arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۲۷ بهمن ۱۳۸۹

فرو ریختن بخش‌هايی از یک پل تاریخی در شوشتر

صبح امروز بخش‌هاي ديگري از پل گرگر، جزئي از دهمين اثر ثبت شده سازه‌هاي آبي شوشتر در يونسكو فرو ريخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: صبح امروز بخش‌هاي ديگري از پل گرگر، جزئي از دهمين اثر ثبت شده سازه‌هاي آبي شوشتر در يونسكو فرو ريخت.

از روز جمعه فروريزي ديواره ضلع شمالي پل گرگر آغاز شده و صبح امروز بخش‌هاي ديگري از اين اثر تاريخي ثبت شده جهاني فرو ريخت و موجب ويراني بيش از پيش آن شد.

بر اين اساس، ريزش‌هاي متعدد در اين پل باعث شده است كه خطرهاي احتمالي آسيب جاني در كنار اين پل افزايش يابد.

در اين باره رئيس پايگاه سازه‌هاي آبي شوشتر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اين شهرستان اظهار داشت: ريزش‌ها در پل گرگر به صورت دائم است و هنوز نتوانسته‌ايم اقدامي براي توقف اين ريزش‌ها انجام دهيم.

امين محمودزاده با اشاره به اينكه كارگاه استحكام‌بخشي اين پل به صورت جدي فعال است، گفت: كارگاه استحكام‌بخشي پل گرگر به صورت جدي فعال است با اين وجود نمي‌توان از ريزش‌هاي روزانه اين پل جلوگيري كرد و در اين پروژه به صورت اصولي ديواره بتوني در ضلع شمالي احداث مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه استحكام خاك‌هاي موجود در كنار ديواره شمالي پل گرگر از بين رفته است، گفت: استحكام خاك‌هاي موجود در ديواره شمالي به واسطه ريزش‌هاي روزهاي گذشته و بارندگي‌هاي اخير از بين رفته است و به اين دليل به صورت روزانه ريزش جديد در اين پل وجود دارد.

اين مقام مسئول با اشاره به اينكه مسئوليت نظارت بر اين پروژه به پايگاه جهاني سازه‌هاي آبي سپرده شده است، خاطرنشان كرد: اين مسئوليت اخيرا به پايگاه جهاني سازه‌هاي آبي شوشتر محول شده است و پيش از اين در اين باره هيچ مسئوليتي در اين پروژه متوجه اين پايگاه نبوده است.

چهار روز پيش بخش‌هايي از ديواره شمالي پل گرگر شوشتر فرو ريخت و اين پل را ويران و شهروندان شوشتري را متاثر از ويراني اثر تاريخي شهرشان كرد.

شهروندان شوشتري روزانه به صورت گسترده براي مشاهده و اعتراض به شرايط موجود در كنار اين پل حاضر مي‌شوند.
نظرات بینندگان