arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۲ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۳

صالحی: قرارداد ساخت دو نیروگاه جدید هسته ای در بوشهر در یک ماه آینده امضا می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: قرارداد ساخت دو نیروگاه هسته ای جدید در بوشهر در یک ماه آینده امضا می شود.

 علی اکبر صالحی روز جمعه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: هم اکنون معاون سازمان انرژی اتمی ایران در مسکو پایتخت روسیه آخرین مراحل گفت وگوها درزمینه فراهم کردن مقدمات امضای این قرارداد را با طرف های روسی انجام می دهند تا پیش از دیدار روسای جمهوری اسلامی ایران و روسیه که در یک ماه آینده در خارج کشور انجام می شود، این قرارداد به امضا برسد.


وی اضافه کرد:همچنین وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران نیزهم اکنون در روسیه حضور دارند و پیگیری ها درزمینه مذاکرات هسته ای با 1+5 و گفت وگوها در مورد ساخت دو نیروگاه جدید هسته ای در بوشهر را با طرف های روسی به طور همزمان انجام می دهد.

صالحی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران کشور روسیه را به عنوان یک همسایه بسیار مهم برای خود می داند.

رییس سازمان انرژی اتمی در مورد جذب و آموزش نیروهای بومی استان بوشهر در تاسیسات هسته ای اظهارکرد: در سطح کشور هم اکنون دانشگاه های مختلفی برای تدریس رشته های مرتبط هسته ای فعال هستند و دانشجو می پذیرند.

وی ادامه داد: امید است با توجه به پیشقدمی استاندار بوشهر برای راه اندازی رشته های فناوری هسته ای در دانشگاه بوشهر و مدرسه حرفه ای در این زمینه بتوانیم به سهم خود کمک کنیم که این مدرسه هرچه زودتر راه اندازی شود.

صالحی گفت: استان بوشهر درحال تحول است و نیاز دارد که فرزندان آن دانش های فنی را در رشته های مختلف آموزش ببینند تا بتوانند در آینده این تاسیسات هسته ای و صنعتی را مدیریت و بهره برداری کنند.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران شامگاه پنجشنبه برای شرکت در آیین افتتاح این طرح، آغاز عملیات اجرایی یادمان شهدای گمنام، ساختمان ایمنی هسته ای، بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر و سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر بوشهر به این شهر سفر کرده است
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان