arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۳ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۳

در ضیافت شام اعضای مجلس خبرگان چه گذشت؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اعضای مجلس خبرگان رهبری شامگاه سه شنبه 11 شهریور ماه میهمان ضیافت شام آیت الله شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری بودند.
 
این برنامه همچون سال های گذشته با حضور اعضاء و ریاست آیت الله هاشمی شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان در غیاب آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان برگزار شد.
 
در ابتدای ضیافت شام مقرر شد هر یک از اعضاء حدود 5 دقیقه پیرامون اهم مسائل داخلی و حوادث منطقه ای سخنرانی کنند.
 
بر این اساس در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین سید عبد الهادی شاهرودی مطالبی پیرامون آیین نامه ی داخلی مجلس خبرگان رهبری ایراد کرد.
 
در ادامه حجت الاسلام عباس کعبی نکاتی راجع به قدرت منطقه ای نظام جمهوری اسلامی علی رغم وجود تحریم های غرب، بیان کرد و گفت: علت محدثه و مبقیه انقلاب اسلامی، فرهنگ ناب اسلامی بوده و هست و پایه اصلی این مقوله، حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش است که به برکت انقلاب اسلامی و انقلاب فرهنگی امام عظیم الشأن روز به روز تقویت و تحکیم شده است.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: ما باید به شکل مبنایی به فکر اصلاح پایه های فرهنگی جامعه به ویژه تحول در دانشگاه ها و آموزش و پرورش باشیم و از دستگاههای گوناگون از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی مطالبه جدی صورت بگیرد.
 
حجت الاسلام و المسلمین دیرباز نیز در سخنانی بر جایگاه مستحکم مجلس خبرگان رهبری تأکید و خواستار تقویت هر چه بیشتر این جایگاه شد و گفت: هجرت علما و طلاب فرهیخته به شهرستان های مختلف جهت ترویج مبانی اصیل اسلام و انقلاب اسلامی امری ضروری است.
او همچنین از برخی ناهنجاری های فرهنگی در سطح جامعه، انتقاد و بر وظایف همگان در زمینه گسترش فرهنگ اسلامی تأکید کرد.
 
در ادامه آیت الله سید علی اکبر قرشی هم در قالب نقل برخی نکات تاریخی، گوشه هایی ار مناقب حضرت امیر المؤمنین علیه السلام را بیان نمود.
 
علاوه بر این آیت الله نعیم آبادی نماینده مردم بندر عباس در مجلس خبرگان با اشاره به مشکلات روستائیان و کشاورزان و کمبود امکانات لازم برای زندگی گفت: احیای روستاها یکی از مسائل ضروری است که نیازمند برنامه ریزی دقیقی از سوی مسؤلان نظام می باشد و سیاستگزاران این حوزه بدانندکه مهم ترین راهکار جلوگیری از هجرت روستانشینان به شهرها تدوین برنامه های مناسب در این بخش خواهد بود.
 
او در پایان از بروز برخی ناهنجاری های فرهنگی در جامعه، گلایه کرد.
 
در ادامه آیت الله ابوالقاسم وافی گفت: تقویت تقوا و ایمان در دل مردم به خصوص در بین جوانان بی شک موجب نزول رحمت الهی و برکات از زمین و آسمان خواهد شد.
 
او همچنین از اینکه مقوله فرهنگ و احیای ارزش های اسلامی از مسائل فرعی شمرده شده و به مسائل دیگر، بیشتر اهمیت داده می شود انتقاد کرد.
 
حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی طاهری خرم آبادی نیز به القای برخی شبهات پیرامون ولایت فقیه در بین نسل جوان، اشاره و بر ضرورت جمع آوری این شبهات و بررسی و پاسخگویی علما و اساتید متخصص به این شبهات تأکید کرد.
 
علاوه بر این آیت الله مجتهد شبستری نیز از اولویت مسائل فرهنگی و دغدغه ی مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید در این خصوص، سخن گفت.
 
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی از کمبود بودجه های فرهنگی به نام فرهنگ، انتقاد کرد.
 
او گفت: وجود برخی شبکه های ماهواره ای ضد اسلامی و ضد شیعی که عمدتا در صدد ضربه زدن به اسلام و تشیع اصیل هستند سم مهلکی است که بر تفرقه بین مسلمین و ترویج خرافات و خرافه گرایی، دامن می زند لذا ضروری است در مقابل، هم برنامه های مناسب ارائه شده و هم از پخش برنامه های ضد دینی این شبکه های افراطی و تخریب گر جلوگیری شود.
 
در پایان این نشست، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی از جایگاه مجلس خبرگان رهبری و نقشی که می تواند در رفع برخی مشکلات مردم داشته باشد سخن گفت: این مجلس در حیطه ی اختیاراتی که دارد می تواند قدم هایی را برای ارائه راهکار مناسب به مسئولان اجرایی نظام بردارد و در همین راستا، مطالبه هم داشته باشد.
 
او همچنین بر تربیت نیروهای مؤمن، متخصص و انقلابی برای اداره ی پست های حساس در آینده تأکید کرد.
منبع: مهر
نظرات بینندگان