arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۹۶۵
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۲ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۳

روحانی: بودجه و امکانات دولت برای تأمین نیازهای سراسر کشور محدود است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس جمهور گفت: حمایت و ارایه تضمین‌های لازم و یافتن‌ راه‌هایی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی از جمله مترو،از مهم‌ترین اقدامات دولت برای عمران و آبادانی استان خراسان رضوی بویژه مشهد مقدس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در جریان بازدید از پروژه خط دو قطار شهری مشهد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مشهد مقدس نه تنها پایگاه معنوی ملت ایران، بلکه همه علاقمندان خاندان رسالت و امامت در سراسر جهان است و دولت وظیفه دارد برای عمران و آبادانی مشهد مقدس تسهیلاتی را که در بخش‌های مختلف عمرانی نیاز دارد،فراهم سازد.

رییس جمهور حمل و نقل، محیط زیست، تأمین آب و بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشینی را از مهمترین مشکلات مشهد مقدس و استان خراسان رضوی دانست و گفت: اگر چه در دولت‌های گذشته اقداماتی در این زمینه‌ها انجام شده است اما در مقایسه با وسعت و زائران بی‌شماری که به این شهر مقدس سفر می‌کنند، ناچیز است و ضرورت دارد، اقدامات گسترده‌ای برای عمران و آبادانی و فراهم کردن تسهیلات لازم برای مردم و زائران مشهد مقدس فراهم شود.

روحانی با بیان اینکه دولت برای عمران و آبادانی خراسان رضوی و مشهد مقدس باید دو کار ویژه انجام دهد، اظهار داشت: اولین کار دولت این است که طرح‌های موجود از جمله مترو را مورد حمایت بیشتری قرار دهد تا با سرعت زیادی راه‌اندازی و در خدمت مردم قرار بگیرند.

رییس جمهور اضافه کرد: اقدام دوم دولت این است که راه‌هایی پیدا کند که بخش خصوصی در پروژه‌ها و طرح‌های مهم استان سرمایه‌گذاری کند.

روحانی گفت: امکانات دولت در مقابل نیازهای کشور محدود است و حتی اگر تحریم‌ها هم به طور کامل برداشته شده و رونق کاملی داشته باشیم، باز هم بودجه و امکانات دولت برای تأمین نیازهای سراسر کشور محدود است، لذا ضرورت دارد زمینه‌های لازم برای حضور بخش خصوصی در طرح‌ها و پروژه‌های مختلف را فراهم سازیم.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: دولت در جریان این سفر اقداماتی که امکان و توان اجرای آن را دارد، اعلام خواهد کرد و امیدواریم در زمینه حمل و نقل، محیط زیست و تأمین آب ،طرح‌ های مورد نظر هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد و به عنوان هدیه کوچکی از طرف دولت در اختیار مردم بسیار خوب و شریف استان خراسان رضوی و مشهد قرار گیرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان