arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۴ - ۲۷ بهمن ۱۳۸۹

سید احمد خاتمی: این بزرگترین خیانت موسوی وکروبی بود

ایت الله سید احمد خاتمی عضو شورای عالی حوزه علمیه قم در اجتماع بزرگ حوزویان در مدرسه فیضیه با ابراز تنفر از عوامل فتنه ، اغتشاشات 25بهمن تهران را حرکتی حقیر و بی ارزش ، آمریکایی ، صهیونیستی و ضدانقلابی خواند که اهداف آن کم تاثیر کردن خیزش مردم در کشورهای عربی اسلامی و راهپیمایی دهها میلیونی مردم انقلابی ایران در22بهمن و اعلام ادامه حیات فتنه گران بود .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایت الله سید احمد خاتمی عضو شورای عالی حوزه علمیه قم در اجتماع بزرگ حوزویان در مدرسه فیضیه با ابراز تنفر از عوامل فتنه ، اغتشاشات 25بهمن تهران را حرکتی حقیر و بی ارزش ، آمریکایی ، صهیونیستی و ضدانقلابی خواند که اهداف آن کم تاثیر کردن خیزش مردم در کشورهای عربی اسلامی و راهپیمایی دهها میلیونی مردم انقلابی ایران در22بهمن و اعلام ادامه حیات فتنه گران بود .

عضو خبرگان رهبری گفت : این بزرگترین خیانت و لکه ننگ سران فتنه بویژه موسوی وکروبی بود که این روزها خدمت بزرگی به آمریکا و اسراییل کردند.

وی افزود : در راهپیمایی 22بهمن تمام ملت به پاخاست و به صحنه آمد که این به معنای تجدید بیعت با نظام اسلامی ، ولی فقیه و آرمان شهیدان بود و این کوته فکرها در پی آن بودندکه این حضور را زیر سوال ببرند. امام جمعه موقت تهران خیانت و فراهم کردن زمینه شهادت فرزندان ملت را برای اعلام اینکه فتنه گران هنوز زنده اند ، هدف دیگر اغتشاشگران 25بهمن برشمرد و افزود : مرگ بر این زندگی ننگین ، آنچه شما دارید مرگ است زندگی نیست .

آیت الله سید احمد خاتمی گفت : صبر انقلابی مردم بخاطر صبر انقلابی مسولان است ، مردم نظام را دوست دارند و قانون مدارند اما اگر کارد به استخوان برسد فتنه گران یک روز هم زنده نخواهند ماند . خطیب جمعه تهران خطاب به مسئولان گفت : برای برخورد با فتنه گری وارد صحنه شوند و ملت هم پشتیبان شما خواهد بود . سید احمد خاتمی در ادامه ، آمریکا و صهیونیست ها ، دعوت کنندگان به اغتشاش ، مجامع حامی آنان و سکوت کنندگان را چهار مجرم اصلی اغتشاشات اخیر معرفی کرد و افزود : سلسله جنبان توطئه بر ضد جمهوری اسلامی ، آمریکا و صهیونیست ها هستند . عضو خبرگان رهبری دسته دوم مجرمان اغتشاشات اخیر را کسانی دانست که با صدور بیانیه مردم را به این اغتشاش دعوت کردند .

وی تاکید کرد : این اقدام بی تردید مصداق محاربه است و در خط مقدم این کار موسوی و کروبی هستند و به عنوان یک طلبه حوزه به صراحت می گویم موسوی و کروبی مصداق محاربند .

آیت الله سید احمد خاتمی دسته سوم مجرمان اصلی اغتشاشات 25 بهمن را مجامع حامی فتنه گران اعلام کرد که عقبه و آتش بیار فتنه اند و هیچ جایی در بین روحانیت ندارند .

وی خواستار لغو مجوز فعالیت این مجامع از سوی وزارت کشور شد . آیت الله سید احمد خاتمی سکوت کنندگان در مقابل فتنه 88 را گروه چهارم مجرمان اصلی اغتشاشات اخیر خواند و گفت : آیا بعد از 22 ماه فتنه و جنایت و آب به آسیاب فتنه گران ریختن وقت موضع گیری و جلوگیری از افزایش فاصله با مردم نیست ؟

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه این افراد نمی توانند ادعا کنند در این حوادث نقش نداشته اند تصریح کرد : امروز در کشور دو خط بیشتر وجود ندارد یکی خط مردم ، ولایت ، انقلاب خدا و معنویت و دیگر خط ضد انقلاب ، آمریکا ، صهیونیست و منافقان که سکوت کنندگان باید موضع خود را در بین این دو خط روشن کنند . وی افزود : کسانی که تا به حال سکوت کرده اند سکوت را بشکنند دو پهلو سخن نگویند و موسوی و کروبی را محکوم کنند تا زمینه برخورد قاطع و انقلابی مسئولان با فتنه گران فراهم شود .

سید احمد خاتمی تصریح کرد : روحانیان تجمع کننده در مدرسه فیضیه و همه حوزویان قم خواهان برخورد قاطع و قانونی با همه فتنه گران بویژه موسوی و کروبی اند . وی فرصت امروز را بهترین وقت اعلام موضع افرادی که تا به حال سکوت کرده اند برای جدا کردن سفره خود از فتنه گران و محکومیت آنان و پیوستن به ملت بزرگ ایران دانست . آیت الله سید احمد خاتمی بار دیگر تاکید کرد : روحانیت تا آخرین نفر ، نفس و قطره خون حامی نظام اسلامی است
نظرات بینندگان