arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۵ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۳

در نیت آمریکا برای مبارزه با تروریسم تردید داریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه گفت: از ابتدای بحران سوریه به غربیها گفتیم که حمایت از تروریسم امنیت جهان را تهدید می کند؛ آمریکایی‌ها اکنون خواستار همکاری با ایران شده اند اما در نیت آنها برای مبارزه با تروریسم شک داریم.

به گزارش تسنیم، محمد یوسف حاجی رئیس کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی سنای کنیا با حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد .

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با اشاره به ششمین اجلاس موفقیت آمیز کمیسیون مشترک بین دو کشور در تهران گفت : روابط بین دو دولت در سطح خوبی قرار دارد اما نقش پارلمان ها بویژه کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی بسیار مهم است .

وی افزود : برای جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با کنیا حائز اهمیت است و جایگاه تاریخی کنیا بعنوان دروازه شرقی ورود اسلام به قاره آفریقا همواره مورد توجه ما قرار داشته و ورود بازرگانان ایرانی به آفریقا دارای تاریخ طولانی است .

امیر عبداللهیان تصریح کرد : زمینه های همکاری مشترک فراوانی بین دو کشور وجود دارد و طرفین می توانند با همفکری و همکاری پارلمان های دو کشور چشم انداز بهتری برای ارتقای سطح مناسبات فیمابین دو کشور ترسیم نمایند .

 امیر عبداللهیان درخصوص تروریسم و افراط گرایی در منطقه گفت : از ابتدای بحران سوریه به غربیها گفتیم که حمایت از تروریسم امنیت جهان را تهدید می کند و گروه های مرتبط با القاعده بعد از بیش از یک دهه عملیاتهای تروریستی در افغانستان و عراق حرفه‌ای‌تر شده اند . آنها می توانند در هر نقطه از جهان عملیاتهای تروریستی خطرناکی انجام دهند و آمریکائیها اکنون متوجه این قضیه شده اند و خواستار همکاری با ایران شده اند ، اما در نیت آنها برای مبارزه با تروریسم شک و تردید داریم.

رئیس کمیته امنیت ملی و روابط خارجی سنای کنیا نیز در این دیدار ضمن ابراز علاقمندی کشورش برای توسعه همکاریهای همه جانبه با ایران گفت : کنیا از پیشرفت های اخیر ایران در ابعاد علمی و فناوری مطلع می باشد و دولت و پـارلمان کنیا علاقمند بـه توسعه همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران هستند.
نظرات بینندگان