arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۹۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۳

تصويب طرح ممنوعيت بكارگيری سلاح سرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرگرد اصغر جمشيد راد ،رييس اداره حقوقی پليس آگاهی ناجا در جمع خبرنگاران گفت : در جلسه روز يكشنبه هفته جاری كميسيون قضايی و حقوقي مجلس شوراي اسلامی با حضور نمايندگانی از ناجا ،وزارت اطلاعات ،دولت و قوه قضاييه طرح ممنوعيت بكارگيری سلاح سرد در قالب اضافه شدن دو تبصره به ماده 617تعزيرات قانون مجازات اسلامی به تصويب رسيد.
 
وی ادامه داد:با تصويب اين دوتبصره حمل اسلحه غير متعارف از قبيل قداره ،پنجه بوكس و غيره به قصد ارتكاب جرم ممنوع خواهد بود و حاملين اينگونه سلاح ها به حبس و شلاق محكوم خواهند شد.
 
رييس اداره حقوقي پليس آگاهی ناجا اظهار داشت : بنابر نظر اعضاي كميسيون قضايی و حقوقی علاوه بر ممنوعيت حمل ،توليد ،خريد ،فروش ،عرضه ؛ وارد نمودن سلاح سرد غير متعارف نيز جرم انگاری شد.
 
وی در خاتمه خاطر نشان كرد: با تصويب اين طرح ادوات حاصله از توليد و نيز سلاح های كشف شده به عنوان مجازات نيز ضبط و معدوم مي شود. سمت و سوی اين طرح با ممنوعيت حمل ،خريد ،فروش و عرضه بيشتر بر پيشگيری از وقوع جرايم خشونت بار است ،ضمن اينكه تصويب اين طرح تاثير سوئي بر روند توليد ،خريد و فروش آلات و ادوات مجازی كه در صنعت چاقو سازی تهيه مي شود ،ندارد و اين صنعت با توليد آلات و ادوات مجاز، به فعاليت اقتصادی خود ادامه خواهد داد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
0
59
"...به قصد ارتكاب جرم ممنوع خواهد بود " اين عبارت مرز بين حادثه و عمد را از بين برده و قانون را بلااثر مي سازد.
ناشناس
|
BELARUS
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
1
27
خیلی‌ زودتر از اینها بایست انجام میشد!همچنین تولید چاقو‌های ضامندار و قمه بایستی متوقف بشه!
نظرات بینندگان