arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۶ - ۲۷ بهمن ۱۳۸۹

حسن عباسی: فشار گسترده طیف فتنه سبز بر داوری جشنواره

حسن عباسی عضو هیئت داوری جشنواره فیلم فجر با اظهار تاسف از نرسیدن فیلم عملیات سکوت، مصائب چارلی و اخراجی های 3 به داوری جشنواره، اعلام کرد که در این دوره از جشنواره هیچ یک از آثار در حوزه سینمای دینی نیستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : حسن عباسی عضو هیئت داوری جشنواره فیلم فجر با اظهار تاسف از نرسیدن فیلم عملیات سکوت، مصائب چارلی و اخراجی های 3 به داوری جشنواره، اعلام کرد که در این دوره از جشنواره هیچ یک از آثار در حوزه سینمای دینی نیستند.

حسن عباسی عضو هیئت داوری بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، در گفتگو با خبرنگار مشرق اظهار داشت ؛ از 33 فیلم منتخب بخش سودای سیمرغ، متاسفانه چند فیلم در زمان مقرر برای داوری به نمایش درنیامدند، که باید دلایل آن علت یابی و بررسی شود. وی برای نمونه از فیلم هایی چون "عملیات سکوت"، "مصائب چارلی" و "اخراجی های 3" یاد کرد که اگر به داوری جشنواره می رسیدند به احتمال زیاد در آرایش جوایز تغییر اساسی پدید می آمد.

  وی ابراز امیدواری کرد که این فیلم ها، توسط مردم دیده شوند و با استقبال مردمی، جایزه خود را از مردم که صاحبان اصلی فرهنگ و هنر هستند بگیرند.

عباسی در مورد وجود آثار سینمای دینی در جشنواره بیست و نهم، با ابراز تاسف اعلام کرد که هیچ فیلم دینی در بخش مسابقه وجود نداشت و هرچند آثاری چون "سیب و سلما"، "آلزایمر" و "آسمان هشتم" تلاش کرده اند به مضامین دینی نزدیک شوند اما تا مرحله کمال بسیار فاصله وجود دارد.
حسن عباسی، پرداختن فیلم آسمان محبوب به مقوله جهان موازی را هرچند اقدامی ارزشمند و هماهنگ با موج فرهنگی جهانی در پرداختن به عالم های ممکن دانست، اما آن را در دسته بندی سینمای دینی قرار نداده و ابراز امیدواری کرد که این اثر، سرآغاز پرداختن به مضامین جهان متوالی با تلقی دینی به جای جهان موازی ِ صرفا فلسفی قرار گیرد.
وی همچنین از فشار گسترده طیف فتنه سبز بر داوری جشنواره، توام با جوسازی رسانه های ضد انقلاب یاد کرد و فیلم های سینمایی با مضامین سیاسی مانند "گزارش یک جشن" و "جرم" را اقناع کننده ندانست و ابراز امیدواری کرد که سینمای سیاسی، از عمق و غنای مناسبی برخوردار شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۷
5
0
آقای عباسی بسان يک آچار فرانسه ميماند چون ايشان در همه چيز خود را صاحب نظر ميداند آنهم بخاطر قحط الرجال بودن باسوادان تحصيل کرده در دولت کنونی
lمتین فرزام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
0
3
با سلام، واقعاً نمی توانم از ابراز تاسف خودداری کنم. نمی دانم چرا ما به جای نقد اندیشه ها همیشه دنبال مسائل حاشیه ای هستیم؟ مدرک فلانی چیست؟ تا دیروز در باره مسئل سیاسی حرف می زد حالا چرا در باره هنر حرف می زند؟ قحط الرجال است! آخر این حرف ها چه دردی را دوا می کند؟ اگر انتقادی به اندیشه ی کسی وارد است (هر کس فرقی ندارد) انتقاد کنید آن هم در چارچوب علمی و استدلالی. بیایید این رویه را کنار بگذاریم و قدری آزاد اندیش باشیم.
نظرات بینندگان