arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۷ - ۰۴ مهر ۱۳۹۳

تجلیل امامان جمعه از مواضع رییس جمهوری در سازمان ملل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امامان جمعه در آیین های سیاسی – عبادی نماز جمعه به سخنان حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان در مقر سازمان ملل متحد پرداختند و از مواضع وی در مورد مبارزه با گروه های افراطی تمجید کردند.

خطیبان جمعه همچنین حضور رییس جمهوری کشورمان در سازمان ملل را موقعیتی مناسب برای تبیین مواضع ضد تروریستی جمهوری اسلامی برشمردند.

خلاصه خطبه های نماز جمعه:

قم - خطیب جمعه قم گفت: حضور رییس جمهوری کشورمان در سازمان ملل متحد فرصتی مناسب است تا پیام و واقعیت های نظام جمهوری اسلامی از این تریبون جهانی به گوش کشورهای جهان برسد.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری افزود: استکبار جهانی در طول سال با بمباران های تبلیغاتی خود فکر و گوش مردم و دولت ها را بر ضد جمهوری اسلامی پر می کند و حضور مسوولان در این تریبون جهانی برای بیان مواضع ایران بسیار حائز اهمیت است

کاشان - امام جمعه کاشان از سخنان رییس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل قدردانی کرد.

آیت الله عبدالنبی نمازی گفت: دکتر روحانی به نمایندگی از ملت ایران از موضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب و مردم کشورمان مبنی بر برخورداری از دانش هسته ای صلح آمیز برای مصالح درمانی و کشاورزی که حق مسلم ایران است، دفاع کرد.

اراک - امام جمعه موقت اراک گفت: رییس جمهوری کشورمان در اجلاس سازمان ملل متحد، پیام امت اسلامی را به گوش جهانیان رساند.

حجت الاسلام حکمت علی مظفری افزود: دکتر روحانی در این اجلاس در سخنرانی خود موضع گیری شفاف و خوبی داشت و به حمایت همه جانبه از حقوق ملت ها و به رسمیت شناختن آنها پرداخت و ما از صراحت این سخنان کمال تشکر را داریم.

شهرکرد- امام جمعه موقت شهرکرد گفت: رییس جمهوری در سخنرانی خود در نیویورک از مواضع جمهوری اسلامی ایران دفاع کرد.

حجت الاسلام سید ابوالحسن فاطمی افزود: مواضع مستحکم جمهوری اسلامی ایران از سوی رییس جمهوری برای همه سران کشورها بار دیگر بیان شد.

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: سفر رییس جمهوری به نیویورک موفقیت آمیز بود و بابت این موفقیت باید از دکتر روحانی و همراهان وی تشکر کرد.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی گفت: رییس جمهوری در این سفر به دنیا پیام داد که اگر می خواهید دموکراسی را به ملت ها بدهید با کوله بار نظامی نمی شود.

ساری - آیت الله نورالله طبرسی امام جمعه ساری با اشاره به سخنان مقتدرانه ریاست جمهوری در سازمان ملل، آن را نتیجه پیروزی سپاه اسلام در مقابل کفر جهانی توصیف کرد.

او پیشنهاد مذاکره ازسوی آمریکا برای حل مسائل هسته ای را خدعه و عوام فریبی دانست و گفت: تیم مذاکره کننده در نهایت صداقت، پای میز مذاکره نشسته و خواسته های مردم و نظام الهی را بیان می کنند.

تبریز- آیت الله محسن مجتهد شبستری امام جمعه تبریز به سخنرانی رییس جمهوری در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: این سخنرانی فرصت بسیار مغتنمی بود تا دیدگاه های ملت ایران در مجمع عمومی سازمان ملل بیان شود.

وی بیان کرد: ملت ایران همواره با افراطی گری مخالف بوده و معتقد است که برای مبارزه با تروریسم، باید ریشه های آن را خشکاند و همسو با مردم کشورهایی که از ترور ضربه خورده اند علیه تروریسم اقدامی جدی صورت گیرد نه مثل دولت آمریکا که بدون اجازه سوری ها و عراقی ها، علیه داعش عملیات ضدتروریستی شروع کرده است.

ارومیه - حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه گفت: حضور رییس جمهوری در سازمان ملل متحد دفاع خوبی از حقوق ملت ایران است و پیام استکبارستیزی مردم را به گوش جهانیان می رساند.

خرم آباد - امام جمعه موقت خرم آباد گفت: اجلاس سازمان ملل متحد بهترین مکان برای بیان اهداف و برنامه های محکم و منطقی جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام قاسم متقی نیا با اشاره به سخنان نخست وزیر انگلیس در سازمان ملل اظهار کرد: مستکبران به توطئه ها و اتهام ها علیه ایران ادامه می دهند و هیچگونه صداقتی در اعمال و رفتارشان وجود ندارد.

ایلام - حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی امام جمعه ایلام به سفر رییس جمهوری به نیویورک اشاره کرد و گفت: رییس جمهوری در سازمان ملل متحد موضعی روشن و درخور تمجید داشت و در ملاقات های خود با بعضی از سران کشورها عزت و اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد و نظام استکبار را به چالش کشید.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان