arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۶ - ۰۵ مهر ۱۳۹۳

گیر لغو ویزای ایران معلوم شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، گیر لغو ویزای ایران را که دستور و پیشنهادهای مربوط به آن از حدود 6 ماه پیش در اختیار دولت قرار گرفته، معلوم کرد.

مسعود سلطانی‌فر درباره اینکه چرا پس از گذشت 6 ماه از ارائه پیشنهاد لغو و تسهیل ویزای ایران به هیأت دولت هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است، اظهار کرد: لغو ویزا باید متقابل باشد. ما حق داریم با کشورهای دیگر یک طرفه لغو ویزا داشته باشیم، اما اعتقاد وزارت خارجه بر این است که لغو ویزا دوطرفه باشد. اینجای کار گیر کرده‌ایم؛ وگرنه در دولت مشکلی نداریم و خیلی کارها را انجام داده‌ایم.

او با یادآوری اینکه ویزا در زمینه گسترش گردشگری یکی از موضوعات مهم به شمار می‌آید، افزود: در حال حاضر برای 190 کشور دنیا امکان صدور ویزای فرودگاهی دو هفته‌ای فراهم شده است. این پیشنهاد شده که اعتبار زمانی این ویزا چهار هفته باشد که در حال بررسی در دولت است.

سلطانی‌فر با اشاره به تشکیل کارگروهی ویژه برای تسهیل و لغو ویزای ایران اظهار کرد: باید برای لغو ویزا با کشورهای دیگر تفاهم‌نامه‌ای امضا کرد. این کارگروه بررسی‌هایی را در این زمینه داشته است. ماحصل بررسی‌ها این بوده که هر یک از اعضای گروه معتقد بودند می‌توان با چندین کشور لغو ویزا داشت. ما می‌توانیم با کشورهای زیادی این تفاهم را داشته باشیم، اما بهتر است توافق‌ها متقابل باشد.

به گزارش ایسنا، معاون رئیس جمهور در در حاشیه مراسم روز جهانی گردشگری درباره جایگاه گردشگری ایران از نظر درآمد، تعداد گردشگر و جاذبه‌های گردشگری گفت: ایران با توجه به جاذبه‌هایی که دارد جزو 10 کشور برتر به شمار می‌آید. براساس مطالعات مجمع جهانی اقتصاد نیز ایران جزو کشورهای نخست در زمینه ارزانی سفر است، اما از نظر درآمد و جذب گردشگر رتبه‌ای بین 50 تا 55 را دارد.

وی اضافه کرد: براساس شاخص‌هایی چون چارچوب‌های قانونی، زیرساخت و فضای کسب و کار و منابع انسانی در حوزه گردشگری، ایران رتبه‌ای بین 96 تا 98 را دارد که به دلیل سوءمدیریت‌ها، تحریم‌ها و سوءتعبیرها ایران اکنون رتبه خوبی در گردشگری ندارد، اما با رویکرد کنونی دولت امیدواریم عقب‌ماندگی گردشگری در 11 سال باقی‌مانده تا افق 1404 که باید به 20 میلیون گردشگر برسیم، جبران شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان