arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۲۷۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳

لاریجانی: حل مشکلات محیط زیست نیازمند منابع مالی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رییس مجلس شورای اسلامی کشور با بیان اینکه حل مشکلات محیط زیست نیازمند منابع مالی است، گفت: اگر نرخ رشد اقتصادی کشور افزایش نیابد، نمی توان به سایر امور رسیدگی کرد.

«علی لاریجانی» امروز (دوشنبه) در مراسم بزرگداشت مقام محیط بان در سازمان حفاظت محیط زیست افزود: برای حل مشکلات محیط زیست باید توسعه صنعتی داشته باشیم اما در معادن باید ملاحظات محیط زیست را رعایت کرد.

وی خطاب به کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: شما باید همکاری کرده و چارچوب های محیط زیست را بیان کنید.

لاریجانی افزود: ایران از نظر معادن، غنی است و تقریبا اکثر شهرهای کشور دارای معادن هستند اما چون کشوری نفتی و گازی بوده ایم، به معادن توجه نکرده ایم.

رییس مجلس تصریح کرد: باید از معادن به درستی استفاده و درآمد پیدا کنیم تا مشکلات محیط زیست را حل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه وضع درآمدی کشور مناسب نیست، گفت: بیشتر بودجه متکی به نفت است و زایندگی اقتصادی اتکا به آن دارد اما حتما باید از معادن استفاده کرد.

وی در عین حال اظهار داشت: استفاده از طبیعت نباید منجر به دست اندازی به طبیعت شود بلکه باید مدل هایی داشته باشید تا هم استخراج صورت گیرد و هم شرایط محیط زیست بهبود یابد.

رییس مجلس اضافه کرد: حتما در لایحه بودجه و برنامه ششم توسعه به معادن توجه خاصی خواهیم کرد تا از ظرفیت ها استفاده کنیم و از معادن به صورت درست بهره برداری شود.

وی ادامه داد: باید مدلی برای استفاده از معادن ارائه شود و در آن صورت می توان درصدی از منابع آن را به محیط زیست داد.

رییس مجلس با بیان اینکه در فصل بودجه به سر می بریم، گفت: لایحه دولت در زمینه معدن در حال بررسی در مجلس شورای اسلامی است و تبصره های مختلف آن هفته آینده در دستور کار مجلس قرار می گیرد و شما اگر پیشنهاداتی داشته باشید می توانید آن را به کمیسیون بودجه بدهید تا این پیشنهادات دائمی شود نه سالانه .

وی خاطرنشان کرد: مجلس علاقه مند است قوانین تازه ای در زمینه محیط زیست تصویب کند و محیط زیست به عنوان امر کانونی در توسعه قرار بگیرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
0
0
منابع مالی ؟ خیر . اراده و عزم جدی میخواهد . انوقت بوجه اش هم جور میشود .
نظرات بینندگان