arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۰۸ مهر ۱۳۹۳

فرزند کروبی: خرازی توهم «سابقه ی اصلاح طلبی» دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از فرزندان حجت الاسلام مهدی کروبی، در انتقادی به مجموعه «ندا»، با نقل قولی از آیت الله توسلی درباره ی حمایت صادق خرازی از ناطق نوری در سال 76، خطاب به خرازی بر فعالیت نکردن با شناسنامه ی غیر تاکید کرد.

به گزارش انصاف نیوز، محمد تقی کروبی در صفحه ی شخصی خود نوشت:

روزنامه ی آرمان پنج شنبه برابر با سوم مهر ماه، بخشی از مصاحبه رئیس تشکیلات ندا، آقا صادق خرازی با الحیات را منتشر کرد که حاوی نکاتی پیرامون وقایع 88 بود. ایشان در این مصاحبه مدعی شدند: "... برخی از این چارچوب‌های فکری خارج شدند و برخی دیگر از چارچوب سیاست‌های کشور خارج شدند. برخی در راه خود افراط کردند و بسیاری در باتلاق اتفاقات سال 1388 فرو رفتند و ... ." روزنامه اصلاح طلب آرمان با ... از دیگر سخنان این مدعی جدید و البته پرکار اصلاح طلبی پیرامون وقایع 88 می گذرد. آقا صادق پیشتر هم از پوست اندازی اصلاحات به روشی که از مابهتران برای اصلاح طلبان می پسندند سخن گفته بود. ابعاد این موضوع بماند برای بعد.

به اصل برائت اعتقاد دارم، فلذا ادعای هر فرد در پیوستن به حرکت اصلاح طلبی را می پذیرم. فعالیت ندا به رهبری آقا صادق را به فال نیک گرفته و از ایزد یکتا برای این تشکیلات نوظهور موفقیت مسئلت می کنم. در عین حال انتظار دارم ایشان و مجموعه شان با شناسنامه و هویت خودشان فعالیت کنند زیرا فعالیت با هویت غیر، امری است بس مذموم. آقا صادق تعجیل نفرمایند و اجازه دهند اصلاح طلبان یعنی آنانی که در دهه های گذشته بنیان این حرکت را بنا نهادند در فضایی خارج از حصر و زندان و ... به بازخوانی این حرکت و وقایع 76 تا 88 بپردازند.

فراموش نکردم که مرحوم آیت الله توسلی بارها در جمع بزرگان تاکید می کردند که آقا صادق در 76 به جد دنبال آقای ناطق نوری بودند نه آقای خاتمی. ظرفیت جذب و اعطای موقعیت های دیپلماتیک در دولت اصلاحات به فعال ستاد رقیب نباید منجر به توهم سابقه ی اصلاح طلبی و تلاش در جهت استحاله ی آرمان های این جریان مردمی به نفع اصحاب قدرت گردد. به انتخاب آقا صادق در آن مقطع و انتخاب امروزش و انتخاب آتی اش احترام گذاشته و می گذارم و خواهم گذاشت اما بر این باورم که فعالیت سیاسی در پرتو سوابق گذشته امری است بس ارزشمند.

انتهای پیام
نظرات بینندگان