arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۸ - ۱۰ دی ۱۳۹۳

وزارت کشور: برخی معتادان در ادارات مشغول کار هستند

قائم مقام وزیر کشور خاطرنشان کرد: این مرکز به همت و تلاش مسئولان استانی راه‌اندازی شده است که باید از همه این مسئولان تشکر و قدردانی کرد زیرا که این افراد در تلاش هستند تا آسیب‌های اجتماعی در استان کاهش پیدا کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام وزیر کشور گفت: در حال حاضر سن اعتیاد در کشور کاهش یافته است و برخی از معتادان کشور در صنوف و ادارات مختلف مشغول به کار هستند.

به گزارش فارس، حسینعلی امیری بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز درمان، نگهداری و کاهش آسیب معتادین استان قم با اشاره به اینکه امروز روز شهادت امام حسن عسکری (ع) است اظهار کرد: این روز را خدمت امام عصر (عج) تسلیت عرض می‌کنیم و امیدواریم از پیروان این حضرت باشیم.

وی افزود: از افرادی که برای تاسیس و راه‌اندازی این کمپ تلاش کرده‌اند باید تقدیر و تشکر کرد و در میان این مسئولان باید از استاندار قم و معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم تقدیری ویژه داشت.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه انسان‌ها دارای کرامت ذاتی هستند گفت: هر کسی که یک فردی را زنده کند همه انسان‌ها را زنده کرده است و این جمله به معنای ضرورت داشتن وجود مراکز بازپروری در کشور است.

امینی خاطرنشان کرد: از افرادی که در این مراکز مورد بازپروری قرار می‌گیرند اگر تنها یک نفر نیز مورد مداوا قرار گیرد ما به مسئولیت خود عمل کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌های کشور اعتیاد و مواد مخدر است گفت: در حال حاضر سن اعتیاد در کشور کاهش یافته است و برخی از معتادان کشور در صنوف و ادارات مختلف مشغول به کار هستند.

وی بیان کرد: در حال حاضر آسیب اعتیاد در قشر تحصیل کرده نیز نفوذ کرده است و در میان این قشر معتاد، بسیاری از افراد مبتلا به ویروس HIV مثبت شده‌اند که این امر خانواده‌ها و جامعه ایرانی را مورد تهدید قرار داده است.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه باید همه مسئولان برای ریشه‌کن شدن اعتیاد در جامعه فعالیت کنند گفت: یکی از رویکردهای مثبت دولت تدبیر و امید اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب اعتیاد در جامعه است.

امینی تاکید کرد: پس از اعلام آمارهای آسیب‌های اجتماعی شاهد هوشیاری خانواده‌های ایرانی هستیم که این امر سبب کاهش برخی از آسیب‌های اجتماعی در کشور شده است.

وی تصریح کرد: دو نوع مرکز بازپروری در کشور داریم و سه گروه معتاد در جامعه هستند که برخی به صورت خود جوش به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند، گروهی دیگر مهاجر هستند و برخی دیگر کارت بهداشت ندارند که باید به مدت سه ماه در این مراکز نگهداری شوند که این مدت زمان در برخی از مواقع قابل تمدید است.

قائم مقام وزیر کشور خاطرنشان کرد: این مرکز به همت و تلاش مسئولان استانی راه‌اندازی شده است که باید از همه این مسئولان تشکر و قدردانی کرد زیرا که این افراد در تلاش هستند تا آسیب‌های اجتماعی در استان کاهش پیدا کند.

امینی بیان کرد: وجود معتاد سبب لطمه خوردن به چهره استان قم به عنوان مرکز جهان تشیع می‌شود که امیدواریم در این استان دیگر معتادی وجود نداشته باشد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان