arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۹ - ۱۱ دی ۱۳۹۳

"آخرین خطبه های نماز جمعه هاشمی در سال 88 جمعیت در حال انفجار را کنترل کرد"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یاسر هاشمی در خصوص اقامه آخرین نماز جمعه آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال 1388 و اظهاراتی مبنی بر کنترل سخت آن روز گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی آن روز به نماز جمعه رفتند تا روشنگری کنند و به نوعی با سخنانشان مردمی که مثل یک جرقه منتظر آتش گرفتن بودند را آرام کنند که اتفاقا با سخنرانی تاریخی که داشتند هم چنین امری می توانست با ادامه یافتن حضور ایشان در نماز جمعه محقق شود.
 
یاسر هاشمی گفت: اینگونه نبوده که کنترل نماز جمعه آیت الله هاشمی رفسنجانی سختی های زیادی را به همراه داشته باشد. چرا که آمدن ایشان به تریبون نماز جمعه خود به تنهایی موجب آرامش حوادث بعد از انتخابات بود.
 
وی در خصوص اینکه گفته می شود آقای هاشمی خودشان متوجه شدند که به این شکل نمی تواند نماز بخواند گفت: آقای هاشمی همواره بر این اصل تاکید دارد که ائمه جمعه باید برای روشنگری پشت این تریبون قرار گیرند و کسی که نماز جمعه را اقامه می کند در سخنرانی خطبه ها باید با مردم صادقانه صحبت کند.
 
یاسر هاشمی تاکید کرد: به نظر ایشان بعد از آخرین نماز جمعه ، شرایطی پیش آمد که امکان بیان سخنان صادقانه و روشنگرانه وجود نداشت. به همین دلیل آقای هاشمی دیگر به نماز جمعه نرفت.
 
  هفته گذشته حجت الاسلام والمسلمین تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور گفته بود که کنترل نماز جمعه آیت الله هاشمی رفسنجانی سخت بود و فضا فضایی نبود که ایشان بتوانند نماز جمعه را هم اقامه بکنند. خودشان هم شاهد بودند که ما به چه زحمتی نماز جمعه را اداره کردیم.خیلی صحبت در مورد نماز جمعه شد؛جناب آقای هاشمی خودشان هم متوجه شدند که به این شکل نمی‌تواند نماز بخوانند.

 منبع : ایسکانیوز 
نظرات بینندگان