arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۲۸۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۱۱ دی ۱۳۹۳

گودرزي: استعفايي از کفاشيان نديده‌ام

محمود گودرزي در حاشيه تمرين تيم ملي هندبال در مورد وضعيت تيم ملي و فدراسيون فوتبال صحبت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از آخرین تمرین تیم ملی هندبال قبل از اعزام به رقابت‌های جهانی در پاسخ به خبرنگاری که در رابطه با پیش‌بینی وزیر از نتایج تیم ملی فوتبال در استرالیا سوال کرد گفت: من حضوری به بازیکنان فوتبال گفتم شما یک رسالتی دارید. آن‌ها متوجه بودند و از دانش کافی برخوردارند. کسی که می‌آید در سطح ملی کار می‌کند انگیزه قوی دارد و باید بر حاشیه‌ها غلبه کند. یکی دو روز آخر اردوی تیم ملی مشکلات‌شان را شنیدیم و ظرف یک روز آن را مرتفع کردیم تا به آرامش برسند.

او در واکنش به این پرسش که انتظار کسب چه نتیجه‌ای از تیم ملی فوتبال در استرالیا دارید گفت: می‌خواهیم بازی‌های خوب جوانمردانه و مقتدرانه از تیم ملی ببینیم و انتظار هم داریم که ببرند و در هر سطحی که هستند قهرمان شوند.

وزیر درباره وضعیت بلاتکلیف هیات فوتبال استان تهران و اینکه چرا انتخابات برگزار نمی‌شود، یادآور شد: باید با فدراسیون فوتبال صحبت کنیم تا زودتر مشکلات را حل کنند.

گودرزی در واکنش به تغییر و تحولات اخیر فدراسیون فوتبال با بیان اینکه تغییر خوب است تاکید کرد: تغییر و تحولات خوب است ما را هم تغییر بدهند خیلی بهتر است! مجموعه مدیریتی که ممکن است نتیجه نگیرد، باید تغییر کند. فدراسیون باید بخواهد افرادی با روحیات و توانمندی‌های تازه را به کار بگیرد. رییس فدراسیون تصمیمی گرفته و امیدواریم نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد.

او در واکنش به خبرنگاری که گفت آیا فدراسیون برای تغییرات از شما نظرخواهی کرده است و شما با این جابه‌جایی‌ها موافق هستید گفت: تغییرات بدون اعمال نقطه نظر ما که نمی‌تواند صورت بگیرد. فدراسیون از ما مشورت می‌خواهد اگر بخواهند به آن‌ها مشورت می‌دهیم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که آیا این مسئله صحت دارد که کفاشیان متن استعفایش را به وزارت ورزش تحویل داده است خاطرنشان کرد: من از این موضوع خبر ندارم و چنین چیزی را ندیده‌ام. منظور شما ساختمان وزارت ورزش است یا وزیر ورزش؟!

او در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه با توجه به اینکه قرار است تا زمان ارائه استفساریه جدید از مجلس نمایندگان بتوانند در انتخابات فدراسیون‌ها حضور پیدا کنند، چرا تاکنون ابلاغ سید مهدی هاشمی در فدراسیون تیراندازی زده نشده است گفت: باید ابتدا اعضای هیات رییسه فدراسیون به ما معرفی شوند، مذاکراتی صورت بگیرد و بعد از آن ابلاغ همه را به یکباره می‌زنیم.

در ادامه خبرنگار ایسنا پرسید که تکلیف رضازاده برای حضور در انتخابات وزنه‌برداری چه می‌شود. اخباری رسیده که او به دنبال گرفتن مجوز است. آیا کسی می‌تواند خلاف قانون عمل کند؟ خاطرنشان کرد: نظر بازرسی کل کشور این است که حضور در شورای شهر و ریاست فدراسیون هر دو شغل حساب می‌شود. به محض اینکه در بهمن‌ماه دوره رضازاده به اتمام برسد سرپرست تعیین می‌کنیم. در رابطه با قانون هم فقط مجلس می‌تواند تصویب کند. فعلا هیچ کاری ندارد. قوه قضاییه باید اعلام نظر کند. تا این لحظه حضور همزمان اعضای شورای شهر و فدراسیون‌های ورزشی خلاف قانون است و امکان‌ناپذیر. رضازاده باید تکلیفش را روشن کند.

وزیر ورزش و جوانان درباره اینکه گزینه جایگزینی مهدی محمدنبی در فدراسیون فوتبال کیست؟ گفت: کفاشیان باید در این رابطه نظر بدهد. من مگر رییس فدراسیون فوتبال هستم؟!

گودرزی در رابطه با برگزار نشدن انتخابات فدراسیون‌های پزشکی ورزشی، هندبال و بسکتبال اظهار کرد: فدراسیون پزشکی برای برگزاری انتخابات منعی ندارد اما در فدراسیون‌های هندبال و بسکتبال کاندیداهایی بودند که بازنشسته هستند و از هیات دولت درخواست مجوز کردند. فکر می‌کنم هیات دولت به کاندیداهای بسکتبال و هندبال مجوز ادامه کار داده است. باید به وزارت ورزش ابلاغ شود تا زمان برگزاری انتخابات را تعیین کنیم. ما منتظر وقتی هستیم که زمان انتخابات را مشخص کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که چه زمانی جشن تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پارآسیایی برگزار می‌شود تاکید کرد: اول بهمن ورزشکاران ملاقاتی با مقام معظم رهبری خواهند داشت. شاید سه چهار روز بعد از آن مراسم تجلیل را برگزار کنیم.

گودرزی با بیان اینکه خیلی اهل مسافرت رفتن نیستم اضافه کرد: نمی‌دانم که برای تماشای بازی‌های تیم ملی فوتبال به استرالیا می‌روم یا نه اما خیلی اهل مسافرت رفتن نیستم. شاید بروم.

وزیر ورزش و جوانان در رابطه با اظهار نظر اخیر لاریجانی مبنی بر اینکه بودجه ورزش کم است، تاکید کرد: منابع در کشور محدود است. بحث اقدام مجلس و دولت برای افزایش بودجه ورزش تعیین کننده است اما شاید نتوانند از سایر وزارتخانه‌ها بزنند و بودجه را در اختیار ورزش بگذارند. امیدوارم نمایندگان عنایت کنند و از ورزش به عنوان یک عنصر پیشگیرانه حمایت بیشتری شود.

او در رابطه با وضعیت تیم ملی هندبال قبل از اعزام به رقابت‌های جام جهانی نیز یادآور شد: هندبال یک سال دچار چالش‌هایی بود که به این رشته لطمه زد. تیم ملی قبل از بازی‌های آسیایی ضربه‌هایی خورد. بازیکنان تیم ملی انسجام لازم را نداشتند و تیم ضعیف شد. با شرایط جدید تا حدود زیادی چالش‌ها مرتفع شد. خوشبختانه به طور نسبی حمایت‌هایی از تیم ملی صورت گرفته است. اردوی اسلوونی محقق نشد اما کمک می‌کنیم که ملی‌پوشان به اردوی ایتالیا بروند.

وزیر ورزش و جوانان در رابطه با انتظارش از تیم ملی در رقابت‌های جهانی خاطرنشان کرد: انتظار دارم ملی‌پوشان به حاشیه نپردازند، از مربی تبعیت کنند و اعتقاد به کار تیمی و فعالیت در چارچوب استراتژی‌ها داشته باشند. با توجه به صحبتی که با آن‌ها داشتم حس می‌کنم که روحیه لازم ایجاد شده است.

او با بیان اینکه هندبال از ظرفیت‌های زیادی برخوردار است یادآور شد: ما انتظار نداریم اولین حضور تیم ملی با بهترین حضور تیم یکسان باشد. امیدوارم با محک خوردن‌های متعدد هندبال را توسعه دهیم. روحیه رشد و رقابت در تیم ملی وجود دارد و قطعا در آینده نتیجه می‌دهد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان