arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۳۸۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۳

رونمايي از کتيبه قتلگاه حرم مطهر امام حسين‌(ع)

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کتیبه قتلگاه حرم مطهر امام حسین (ع) امشب در اصفهان رونمایی شد .30 هنرمند اصفهانی به مدت یک سال و نیم آن را طراحی کرده و ساخته اند .

به گزارش واحد مرکز خبر، مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان درباره این کتیبه گفت : در این کتیبه هنر‌هایی مانند قلم‌زنی ، میناکاری ، نجاری ، زرگری و خوشنویسی به کار برده شده که در نوع خود بی‌نظیر است .

محمد‌حسین ایران پور افزود : در این کتیبه فرازی با عنوان السلامُ علی الدِماء السائِلات برگرفته از زیارت ناحیه مقدسه امام زمان (عج) خودنمایی می کند و در چهار‌گوشه این اثر ، القاب حضرت امام حسین (ع) با عناوین یا شهید ، یا مظلوم ، یا ذبیح ، یا مقتول با هنر مینا‌کاری نصب شده است .

وی طراحی این اثر را منحصر‌ به ‌فرد خواند و افزود : از ویژگی‌های این کتیبه اجرای 14 گل محمدی به نیت چهارده معصوم و 12 غنچه گل به نیت دوازده امام کار شده و در یک طرف این کتیبه یک انگشتری که روی عقیق آن به نقل از امام صادق (ع) جمله :« ان الله بالغ امره» حک شده که استعاره از انگشتری اباعبدالله الحسین (ع) است .

مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان افزود : در طرف یگر این کتیبه نقش تیری است که با شکستن سر یکی از غنچه‌ها به درون گل محمدی دیگری فرو رفته و استعاره از شهادت حضرت علی‌اصغر (ع) دارد.
ایرانپور ابعاد کتیبه را 80 سانتی‌متر در چهار متر و 25 سانتی متر عنوان کرد و گفت : این کتیبه با وزن 600 کیلوگرم از چوب ساج و قطعات مس با آبکاری طلا ساخته شده است .
وی گفت : در این کتیبه هنرهای قلم‌زنی ، خطاطی ، میناکاری ، نجاری و طلاکاری به کار گرفته شده است .

کتیبه قتلگاه حرم مطهر امام حسین(ع) تا یک ماه آینده بر بالای کتیبه کوچکی که پیشتر توسط همین مرکز ساخته شده بود بر فراز قتلگاه حرم مطهر امام حسین(ع) نصب خواهد شد .
در این مراسم پنج نفر از اعضای هیئت امنای آستان مقدس و منور حضرت امیرالمومنین و اباعبدالله الحسین حضور داشتند.

نظرات بینندگان