arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۵ - ۱۲ دی ۱۳۹۳

انتقال «ابوبکر بغدادی» از «رقه» به «کسره»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک منبع محلی در شهر رقه سوریه گزارش داد، عناصر داعش، سرکرده اصلی گروه خود را که برای مداوا در یکی از بیمارستان‌های این شهر حضور داشت، به خارج از آن منتقل کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، یک منبع محلی در شهر «رقه» تأکید کرد که «ابوبکر بغدادی» سرکرده اصلی گروهک تروریستی هم اکنون در «رقه» حضور دارد و در حال مداواست.

وبگاه خبری «بانوراما الشرق الاوسط» گزارش داد، پس از اینکه یک بیمارستان وابسته به تکفیری‌های داعش در خیابان «المعز» واقع در خیابان اصلی «المنصور» در مرکز رقه مورد هدف قرار گرفت، یک گروه جدید از تروریست‌های داعش برای نخستین بار در این شهر ظاهر شدند.

یک منبع محلی در رقه گزارش داد، این افراد که برای نخستین بار در رقه دیده شدند بر روی دست راست خود شعار گروهک تروریستی داعش را داشتند و مسئولیت تأمین امنیت خروج بغدادی از این بیمارستان را بر عهده دارند.

این در حالی بود که این بیمارستان به مدت دو روز تقریبا خالی بود و پس از خروج بغدادی از آن، گروهک تکفیری داعش بار دیگر عناصر خود را به آنجا انتقال دادند.

این مسئله که 200 عنصر داعش در این عملیات تخلیه بیمارستان حضور داشته اند، نشان می دهد شخصی که از این بیمارستان خارج شده، کسی جز بغدادی نبوده است.

به گفته این منبع محلی، عناصر داعش، راه‌های منتهی به خیابان معز را که در خیابان المنصور قرار داد، بستند و مانع رفت و آمد شهروندان شدند. پس از آن چندین ضد هوایی را در چند نقطه از این خیابان مستقر کردند. تروریست‌های داعش همان شب به صورت غیر منتظره و بسیار سریع به خارج از شهر رفتند.

به گزارش این منبع، احتمالا خودروهای تروریست‌ها چراغ‌های خود را روشن نکردند و به سوی منطقه «کسره» رفتند که در فاصله 10 کیلومتری شهر قرار دارد. پس از آن عناصر داعش به خیابان منصور بازگشتند و عملیات بازرسی را در این منطقه آغاز کردند و به دنبال منازلی بودند که به اینترنت و ماهواره دسترسی داشتند. سپس گروه موسوم به «پلیس اسلامی» شماری از شهروندانی را که ساکن این خیابان بودند بازداشت کردند تا درباره عدم رابطه آنها با ارتش سوریه اطمینان پیدا کنند.
نظرات بینندگان