arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۱۳ دی ۱۳۹۳

آخرین وضعیت هوای کشور و تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنیم: امین‌حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور اظهار داشت: امروز در سواحل شمال و شمال شرق کشور افزایش ابر و بارش پراکنده و خفیف پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه امشب موج جدید از شمال غرب کشور وارد می‌شود که باعث افزایش ابر و بارندگی و برف فردا در نواحی غربی کشور می‌شود و با شدت کمتری برای شمال شرق این اتفاق رخ می‌دهد، گفت: انتظار داریم دوشنبه بارش‌ها در شمال شرق پدید آید.

*کاهش غلظت‌ آلاینده‌ها در تهران طی دو روز آینده

این کارشناس سازمان هوانشاسی بیان کرد: یکشنبه و دوشنبه وزش باد در تهران، قم، مرکزی، جنوب سمنان و البرز موجب بهبود کیفیت هوا در این مناطق و کاهش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد، افزود: فردا در جنوب شرق کشور باد و گرد و خاک پیش‌بینی شده است.

نقشینه با اشاره به اینکه انتظار داریم سامانه جدید بارشی برای مناطق شمال کشور در چهارشنبه و پنج‌شنبه وارد شود که خود موجب کاهش دمای محسوسی خواهد شد، اظهار داشت: امروز تهران افزایش ابر خواهد داشت و بیشینه دمای آن 14 و کمینه صبح فردا 5 درجه بالای صفر است و از بعدازظهر فردا شاهد بارش خفیف و پراکنده در شمال شهر تهران رخ می‌دهد و برای ارتفاعات بارش برف خواهیم داشت.

**کاهش 3 درجه دما در تهران از فردا

وی ادامه داد: برای تهران برای فردا 3 درجه کاهش دما و دوشنبه 3 درجه دیگر کاهش دما پیش‌بینی می‌شود همچنین بارش برف در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان خواهیم داشت که جاده‌های این مناطق لغزنده پیش‌بینی شده است.

این کارشناس سازمان هوانشاسی بیان کرد: جاده‌های کوهستانی مه‌آلود، لغزنده و کاهش دید به دلیل بارش خفیف حاکم است که توصیه می‌شود مسافران تجهیزات کامل زمستانی با خود به همراه داشته باشند.
نظرات بینندگان