arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۳ - ۱۳ دی ۱۳۹۳

هیچ خانمی برای معاونت سیاسی معرفی نشده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر کشور با بیان اینکه اختلافی بین دولت و وزارت کشور برای انتخاب معاونت سیاسی وجود ندارد، گفت: هیچ خانمی را برای معاونت سیاسی پیشنهاد نداده‌ایم و گزینه‌های معرفی شده در دست بررسی است.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه میان وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران که امروز در وزارت کشور برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی عملکرد وزارت کشور در زمینه اعطای مجوز به درخواست احزاب منحله گفت: ما تابع قانون هستیم، اعضای ماده 10  متشکل از نمایندگان مجلس،‌ قوه قضائیه و دولت است و در این راستا متناسب با مقررات حاکم عمل می‌شود.

وی ادامه داد: فرایند اصل مجوز این است که کسانی که تقاضای مجوز دارند از وزارت اطلاعات و نهادهای مربوطه استعلام گرفته می‌شود.

رحمانی فضلی ادامه داد:‌ اگر استعلام‌ها مورد تأیید باشد و شرایط افراد منطبق با قانون باشد حتما مجوز می‌دهیم و اما اگر استعلام و شرایط منطبق با مقررات نباشد هر که باشد مجوز نمی‌دهیم.

وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگری درباره انتخاب گزینه‌های معاونت سیاسی گفت: هیچ خانمی را برای معاونت سیاسی پیشنهاد ندادم و اختلاف نظری بین دولت و وزارت کشور برای انتخاب معاونت سیاسی وجود ندارد، حساسیت‌ها بالاست و طول می‌کشد تا گزینه نهایی معرفی شود.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه معاونت سیاسی اکنون با سرپرست اداره می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ آقای امیری سرپرست هستند و هیچ خللی در وظایف معاونت سیاسی به وجود نیامده و گزینه‌های معرفی شده در دست بررسی است.

وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت NGO ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، گفت: دولت به دنبال افزایش مشارکت است و شاید بیش از 500 تا 600 مورد تقاضای جدید برای NGO ها و سازمان‌های مردم نهاد داشتیم که مصوب شده است و در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: این NGO ها در حوزه‌های مختلف جوانان، زنان و مواد مخدر فعالیت می‌کنند.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه اعتبار و بودجه خاصی به طور مستقل در ردیف بودجه برای فعالیت NGO ها در نظر گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: اما ما در قالب فعالیت‌ها و منابع اعتباری که داریم به NGO ها کمک می‌کنیم. به طور مثال در حوزه درمان و اشتغال معتادان با توجه به منابعی که ستاد مبارزه با مواد مخدر دارد مساعدت‌هایی به NGO ها صورت می‌گیرد.

وزیر کشور همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره هزینه‌های صورت گرفته در اعتبارات اختصاص داده شده به کربلا، گفت: هزینه‌هایی که در کربلا انجام شد بیشتر از محل کمک‌های مردمی بوده است و منابعی که دستگاه‌های اجرایی در داخل کشور اختصاص دادند مانند وزارت راه و وزارت کشور و هلال احمر بود.

وی ادامه داد: بخش اعظم  هزینه‌ها مربوط به خیرین و مردم است که روزانه 100 هزار غذا به مردم داده شد و در نهایت براورد دقیق و نهایی از هزینه‌های انجام شده در کربلا وجود ندارد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان