arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۶۰۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۶ - ۱۳ دی ۱۳۹۳

وزیر بهداشت: دولت با تمام مشکلات به بخش سلامت توجه ویژه دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت با تمامی مشکلات و کمبودهایی که با آن مواجه است، به بخش سلامت و بهداشت توجه ویژه دارد.

سیدحسین قاضی زاده هاشمی روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد، اظهار کرد: در بازدیدی که از امکانات شهرستان ورامین به عمل آمد مشخص شد که این امکانات متناسب توسعه کمی و درخور جمعیت ورامین نیست و حتما باید برنامه بلند مدت و اساسی برای آن اتخاذ کرد.

وی گفت: روند خدمت رسانی بهداشتی و درمانی در شهرستان های ورامین و قرچک نسبت به کل استان های کشور و حتی شهرهای محروم از روند کاری کندتری برخوردار است و باید عقب ماندگی را جبران کنیم .

وزیر بهداشت افزود: با توجه به نیاز شهرستان ورامین، به زودی عملیات احداث پنج پایگاه بهداشتی جدید در ورامین آغاز و باید طی چند ماه آینده به اتمام برسد تا مردم بتوانند از بهار و تابستان از خدمات آن بهره مند شوند.

دکتر هاشمی گفت: با توجه به این که 20 نفر از نیروی انسانی شبکه بهداشت ورامین به شهرستان قرچک منتقل شده اند، نیروی مورد نیاز این مرکز نیز تأمین می شود.

وزیر بهداشت گفت: برای احداث بیمارستان جایگزین بیماستان شهید مفتح باید برنامه ای دراز مدت پیش بینی کرد زیرا سازمان مدیریت باید اجرای این پروژه را پذیرفته و ردیفی را برای آن اختصاص دهد ولی می توان آن دسته از زمین هایی که در اختیار داریم را با همکاری شهرداری و شورای اسلامی به ثروت نزدیک نموده و با تغییر کاربری آن را در اختیار هیأت امنای دانشگاه شهید بهشتی قرار دهیم تا استارت این بیمارستان زده شود که این امر سهل الوصول تر می باشد.

وزیر بهداشت افزود: اورژانس بیمارستان شهید مفتح ورامین نیز به محض تکمیل به وسایل سی تی اسکن ، ام آر آی و دیالیز تجهیز خواهد شد.

وی گفت: در صورتی که شهرستان ورامین در بخش زایمان با کمبود مواجه باشد اعتبارات لازم اختصاص می یابد تا مشکلات با سرعت برطرف شود.

وی در خصوص استقرار واحد بین الملل دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان ورامین گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در گسترش دانشگاه های علوم پزشکی محدودیت ایجاد کرده و این امر هم درست است ضمن اینکه مجوزهای موجود نیز از سال های گذشته ارائه شده است.

هاشمی گفت: امروز شاهدیم که در شهرهای زیر 40 هزار نفر دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد و ممکن است دانشجوی این مراکز از محفوظات خوبی برخوردار باشد ولی از نظر کاری عملی و مهارتی با مشکل مواجه می باشد زیرا آنها باید با بیماری های مختلف آشنا شوند.

وی گفت: در این دولت در مورد واحدهای بین الملل تغییر سیاست اعمال شده که قابل ذکر است، با وجود این که واحد بین الملل دانشگاه شهید بهشتی در قشم مستقر بود، ولی عمده دانشجویان این دانشگاه بین الملل نبوده و استاد و دانشجو دو روز در هفته از مناطق مختلف کشور با هواپیما به قشم و یا کیش عزیمت کرده و باز می گشتند که این امر با نفس این دانشگاه منافات داشت.

وزیر بهداشت افزود: با سیاست دولت مقرر شد که این دانشگاه ها در قالب واحدهای عمومی و دانشگاه خودگردان ، تا 20 درصد نیروها را در خود جا دهند تا هم زحمت پذیرفته شدگان کم شود و شکل دانشگاه نیز تغییر نماید به طوری که پیش از این عمدتا پول تعیین کننده حضور در دانشگاه بود ولی امروز رتبه کنکور موثر است و قطعا افرادی که در این دانشگاه پذیرفته شده اند می توانستند در دانشگاه های سراسری و عادی پذیرفته شوند.

وی گفت: با ساختار جدید واحد بین الملل دانشگاه شهید بهشتی، نیازی به ساختمان جدید در ورامین نبود البته این فرصت مناسبی است تا با انتقال بخشی از دوره های عمومی به مرکز ورامین، دانشجویانی را در رشته های مختلف جذب نمود تا امکان ارتقای این منطقه و دانشگاه نیز فراهم شود.

هاشمی تأکید کرد: با همت مسوولان می توان از بهمن ماه سال جاری شاهد شروع به کار دانشکده پزشکی در شهرستان ورامین بود.

وی بیان داشت: درآمد کشور از بابت فروش نفت نسبت به سال قبل یک سوم کاهش یافته و از طرف دیگر رضایت مندی مردم مهم است که باعث حفظ و موفقیت نظام می شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان