arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۸ - ۱۳ دی ۱۳۹۳

جزئیات الکترونیکی شدن نسخ پزشکان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  مهدی پیرصالحی در خصوص برنامه الکترونیکی شدن نسخ تجویزی پزشکان اظهار داشت: از آنجا که بررسی نسخ تجویز پزشکان یک بررسی کاغذی، زمان بر و طولانی است، برای کنترل بهتر تجویزها و مصرف منطقی دارو و همچنین به منظور پایش و آمارگیری از مصرف منطقی دارو در کشور، در پورتال دارویی قسمتی را به عنوان نسخه الکترونیکی در نظر در نظر گرفتیم، البته اجرای نسخه الکترونیک کاری سخت و سنگین است چرا که باید تمام پزشکان قبول کنند که به‌صورت کامپیوتری نسخ را وارد کنند.

پیرصالحی عنوان کرد: این امر تعاملی میان ارگان‌های بیمه ای و درمانی کشور را می‌طلبد.خوشبختانه برای اجرایی شدن این طرح طی امسال، مقرر شد که در 2 استان و در مورد یک بیماری (به عنوان مثال تالاسمس) به صورت آزمایشی اجرا شود.

مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: مجری این طرح نیز نظام پزشکی است. از آنجا که اجرای این طرح همکاری پزشکان را لازم دارد تفاهم نامه ای را با نظام پزشکی امضا کردیم، این برنامه قرار بود از مهر ماه در دو استان اجرای آزمایشی شود.طرح مذکور باید یک‌سال به صورت پایلوت اجرا و اشکالات آن برطرف و بعد از آن در کل کشور اجرایی شود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان