arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۸ - ۱۵ دی ۱۳۹۳

وضعيت ازدواج در سايت‌هاي همسريابي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 اگر سري به سايت هاي مجاز همسريابي در ايران بزنيد و يادداشت هاي متقاضيان ازدواج و کساني که خواهان معرفي زوجي هستند را بخوانيد حتما به يک نتيجه نسبتا موثق خواهيد رسيد؛ اغلب متقاضيان از انتخاب آزاد، معمولي و طبيعي عاجر هستند و دست به دامان قضا و قدر شده اند!

  يک کاربر اينترنتي در توضيحات درباره خود نوشته؛ مي‌دانم حالا مرد کاملتري هستم. تجربه زيستن در اجتماعي را دارم که مشکلاتي را بايد از سر بگذرانم اما امروز مي‌خواهم به هر حال با توضيحاتي که درباره خودم مي‌دهم کسي مرا بپسندد. خانمي با 30 سال سن نوشته است که علاقمند است با مردي ازدواج کند که پولدار باشد و در برنامه ريزي اش قصد سفر و يا مهاجرت خارج از کشور را داشته باشد و... نمونه هاي زيادي از اين دست اظهار نظرها مي‌توان در سايت هاي همسر يابي پيدا کرد. اما همه اينها در فصلي جمع بندي مي‌شود که طي آن بيش از هر چيز به ضرورت افزايش جمعيت توجه شده است.

اغلب سايت هاي همسريابي تلاش کرده اند توصيه هاي ديني را سر لوحه کار خود قرار دهند اما واقعيت اين است تا امروز چندان اعتمادي در ميان توده مردم به وجود نياورده اند و همه به چشم بد به اين کار نگاه مي‌کنند.

يک جامعه شناس مي‌گويد: اگر رسانه ها بتوانند با ايجاد اعتماد در مردم سهولت آشنايي و معرفي جوانان به همديگر را تسهيل کنند اتفاق مهمي افتاده اما واقعيت اين است که جامعه ما با نوعي بد بيني به پديده هاي اين شکلي که محصول جوامع مدرن هستند نگاه مي‌کند.

ناصر بديع مي‌افزايد: محدوديت هاي اجتماعي در جامعه ما زياد است اما وقتي سايت هاي هسمريابي به يکباره مثل قارچ سر از فضاي مجازي جامعه در مي‌آورد اين ابهام را ايجاد مي‌کند که آنها چه هدفي را دنبال مي‌کنند. مي‌توان گفت از يک طرف جامعه به تشويق بيشتر براي ازدواج و در نهايت فرزند آوري محتاج است از سوي ديگر جامعه به مصونيت نيز نياز دارد چرا که به دليل وضع قوانين حقوقي، عرف و شرع نمي‌توان خيلي به اين نوع تبليغات بها داد.

وي تاکيد کرد: جامعه ايراني بي شک به فرزند آوري بيشتر ترغيب مي‌شود چرا که دولت و سياست هاي کلان اين را مي‌خواهد اما از سوي ديگر براي ايجاد خيالي آسوده در مردم نيازمند فعاليت هاي تبليغي بيشتري است و از سوي ديگر بايد در يکسري از قواعد وضعي کشور سخت گيري کمتري صورت بگيرد چرا که اغلب زمينه آشنايي زوج ها و جوانان با هم در جامعه مسدود و محدود است و بسياري به شکلي غير عرفي و دقيقا بر خلاف قانون با هم ارتباط مي‌گيرند و نتيجه آن نيز نه مي‌توان گفت مثبت است و نه مي‌توان به قطعيت گفت مثبت بوده است.

هشدار براي سه ميليون مجرد ايراني

با اين حال رئيس سازمان زندان‌هاي کشور با تاکيد بر اينکه در کشور سه ميليون نفر به صورت مجردي و تنها زندگي مي‌کنند به اين نتيجه رسيده است که زندگي مجردي افراد مشکلاتي را بوجود مي‌آورد که مي‌تواند بستر ساز حوادث بعدي و از جمله شيوع بزهکاري و بروز پديده هاي غلط اجتماعي باشد.

اصغر جهانگير تاکيد کرده است که سالانه 150 هزار نفر بر اساس آمار رسمي در کشور طلاق خود را ثبت مي‌کنند و اين اتفاق فوق العاده منفي است که در جامعه ما خود را نشان داده است.وي البته به آمار حاشيه‌نشيني در کشور رقم 9 ميليون و 500 هزار نفر است که اين افراد خانه و کاشانه خود را رها کرده و به اميد زندگي بهتر به شهرهاي بزرگ پناه آورده اند و با اين مهاجرت با مشکلات جديدي روبرو مي‌شوند. علاوه برحاشيه نشيني، حدود يک ميليون و پانصد هزار نفر در کشور معتاد وجود دارد و بيش از دو ميليون و 200 هزار نفر بر اساس آمار رسمي بيکار اعلام شده است.وي با بيان اينکه حدود 60 هزار سارق در زندانها داريم گفت: بايد به بحث مهاجرت، روستاها، ناامني‌ها و مسائل فرهنگي توجه جدي شود در غير اين صورت هرچه در زندان و قوه قضاييه مجازات را سنگين تر‌کنيم موفق نخواهيم بود و اين شرايط زيبنده نظام مقدس جمهوري اسلامي هم نيست.

منبع : ابتکار
نظرات بینندگان