arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۶ - ۱۵ دی ۱۳۹۳

ابعاد تازه از فساد اخلاقی شاهزاده انگلیسی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 شکایت یک زن علیه شاهزاده انگلیسی مبنی بر اجبار وی به رابطه غیر اخلاقی، ابعاد تازه‌ای از احتمال همدستی مقامات عالی‌رتبه آمریکا در قاچاق دختران نوجوان را روشن کرده است.

 کاخ باکینگهام انگلیس دیروز (یک‌شنبه)برای دومین بار به اتهام رابطه غیر اخلاقی شاهزاده انگلیسی واکنش نشان داد و اخبار منتشر شده در این رابطه را رد کرد.

این در حالی است که در پی شکایت یک زن 30 ساله در دادگاهی آمریکایی، شاهزاده انگلیس متهم به رابطه غیر اخلاقی با دختران نوجوان و زیر سن قانونی شده است. پرنس اندرو در حالی که در سفر تفریحی در پیست اسکی سویی بود، دیروز به انگلیس بازگشت تا با ملکه این کشور پیرامون افشای این رسوایی اخلاقی گفت و گو کند.

روزنامه انگلیسی «اکسپرس» با انتشار این مطلب نوشت، ملکه در این دیدار نظر وی را برای باقی ماندن در مقامی رسمی جویا شده و البته این اطمینان را به وی خواهد داد که از او قاطعانه حمایت خواهد شد.

روزنامه انگلیسی «ساندی تایمز» با بررسی ابعاد این مساله افشا کرد، یک سرمایه گذار و بانکدار آمریکایی با نام «جفری اپستین» میلیاردر متهم به فساد اخلاقی، دختران نوجوان را برای مقامات سیاسی داد و ستد می‌کرده است.

ساندی تایمز ادامه داد، آن‌چه از این اسناد ارائه شده به دست آمده، می‌تواند تهدیدی برای کاخ باکینگهام، دانشگاه هاروارد آمریکا و حتی کاندیداتوری هیلاری کلینتون برای ریاست جمهوری آینده آمریکا باشند.

زن 30 ساله‌ای با نام «جین دو شماره 3» در دادگاهی در فلوریدای آمریکا علیه پرنس انگلیس شکایت کرده بود و در اظهارات خود گفته بود یک سرمایه‌ گذار آمریکایی به نام «جفری اپستین» وی را در سن 17 سالگی به عنوان برده جنسی اجاره کرده و وی را در سه نوبت برای روابط غیر اخلاقی، در اختیار پرنس اندرو گذاشته است.

بر اساس شکایات ارائه شده به دادگاه، این زن در سن 17 سالگی مجبور به روابط غیر اخلاقی با پرنس اندرو در لندن، نیویورک و در یک جزیره‌ خصوصی در دریای کارائیب شده است. اندرو پسر دوم ملکه انگلیس و پنجمین نفر در صف وارثان تاج و تخت انگلیس است.

اما این فرد تنها قربانی اپستین نیست. این سرمایه گذار آمریکایی شمار دیگری از دختران زیر سن قانونی را قربانی این جنایات غیر اخلاقی کرده و در سال 2008 به دلیل اغوای دختری نوجوان به سوی فساد اخلاقی بازداشت شد.

«ویرجینیا رابرتس» که در سنین نوجوانی توسط اپستین اغوا شد علیه شاهزاده انگلیسی شکایت کرده و در اعترافات خود گفته اپستین هم‌چون یک برده جنسی با وی رفتار کرده و به او گفته بود باید به هر درخواستی از سوی پرنس اندرو، تن بدهد.

این بانکدار آمریکایی از دوستان نزدیک شاهزاده انگلیس است و در جشن تولد ملکه در سال 2000 نیز حضور داشت و در کنار «جیس لین مکس ول» دوست خود که دختر غول رسانه‌ای معروف «رابرت مکس ول» است، در عکس‌های این مراسم دیده می‌شود.

ساندی تایمز در ادامه به اسناد و مدارک دیگری از شکایات علیه اپستین و هم‌چنین دوستی نزدیک وی با شاهزاده انگلیسی سخن گفته و افزوده است در کلیه این شکایات دختران نوجوان حتی 12 ساله یا کمی بیشتر را به اماکن مختلف من جمله جزیره خصوصی در دریای کارائیب منتقل شده یا با هواپیماهای خصوصی به محلی به نام «خانه گناه» در فلوریدا منتقل می‌کردند.

اتهامات متعددی علیه این سرمایه گذار آمریکایی وجود داشتند اما به نوشته ساندی تایمز در سال 2006 طی اقدامی نامتعارف پرونده وی به جای تعیین حکم در دادستانی به هیئت منصفه کل فرستاده شد تا آن‌جا تصمیم گیری شود.

بررسی‌های موازی اف بی  آی از اسپین نشان می‌دهد حداقل 20 قربانی دیگر از وی شکایت کردند و کیفرخواست 53 صفحه‌ای علیه وی در دادگاه وجود دارد.

دولت آمریکا در ازای اعترافات قاچاقچی دختران نوجوان، به وی مصونیت قضایی داد

یک تیم قانونی متشکل از «الن درشوویز» استاد حقوق دانشگاه هاروارد و «جی لفکوویتز» یک مشاور ارشد «بیل کلینتون» رییس جمهور پیشین آمریکا، در سال 2007 مذاکرات مخفی با دادستانی آمریکا و قوه قضائیه صورت دادند. طی این مذاکرات توافقی برای عدم پیگیری قضایی صورت گرفت و در پی این توافق «جفری اپستین» به جرایمی مرتبط با سوء‌استفاده جنسی از کودکان در فلوریدای آمریکا اعتراف کرد.

ساندی تایمز با دستیابی به کپی مدارک ارائه شده به دادگاه دریافت، دادستانی آمریکا و قوه قضائیه آمریکا برای مستور نگه داشتن این جنایات جنسی و موارد مربوط به آن در آینده موافقت کردند.

هم‌چنین «لفتکوویتز» طی ایمیلی از دادستانی آمریکا خواسته بود، هر چه می‌توانند انجام دهند تا این قضیه از عموم مردم مخفی نگه داشته شود.

ساندی تایمز می‌افزاید، اگر اتهامات علیه پرنس اندرو ثابت شوند، با وجود این توافق برای مصونیت قضایی «اپستین»، به این دوک انگلیس و هر فرد دیگری در رابطه با اپستین در آمریکا مصونیت قضایی داده خواهد شد و امکان محاکمه آنان در آمریکا وجود نخواهد داشت.

افشای این مساله که دادستانی و قوه قضائیه آمریکا از این واقعیت خبر داشته ولی آن را مخفی نگه داشتند، قربانیانی که حقوق ابتدایی ایشان نقض شده، را عصبانی کرده است.

به گفته ساندی تایمز، با وجود این جنایات، اپستین تنها ملزم به گذراندن 18 ماه زندان شد و از مابقی اتهامات گریخت در حالی که اگر تمام جرایم کودک آزاری را مجبور به گذراندن بود باید به طور مادام العمر در زندان می‌ماند؛ بنابراین عدالت آن‌گونه که باید اجرا نشد و اپستین زمانی کمتر از جرایم ارتکابی‌اش را در زندان سپری کرد.

40 زن با تنظیم شکایت علیه اپستین گفتند این سرمایه گذار و بانکدار آمریکایی از آن‌ها سوءاستفاده جنسی کرده است. در میان این زنان شکایت «ویرجینیا رابرتس» است که به رابطه اپستین و «پرنس اندرو» تاکید می‌کند.

در شکایت ویرجینیا رابرتس آمده است، زنی به نام «جیس لین مکس ول» که مشهور به دست داشتن در قاچاق جنسی است، رابرتس و دیگر دختران نوجوان را برای روابط غیر اخلاقی انتخاب می‌کرد و در اختیار اپستین می‌گذاشت.

رابرتس ادامه می‌دهد اپستین، دختران نوجوان را برای روابط غیر اخلاقی سیاسیون برجسته آمریکایی، بازرگانان نامدار، ریاست جمهوری‌های دیگر کشورها و نخست وزیر مشهور یک کشور [که نام نبرده است] و سران برخی کشورها، قاچاق می‌کرد.

مکس ول که از دوستان دیرینه اپستین است و در جشن تولد ملکه انگلیس در عکسی کنار اپستین در کاخ سلطنتی انگلیس حضور داشت، همواره هرگونه دخالتی در جنایات اپستین را رد کرده است.

شاهزاده انگلیس و رییس جمهور اسبق آمریکا با دولت آمریکا در موضوع پرونده حلقه اصلی فساد، لابی کردند

از سوی دیگر ساندی تایمز ادامه داده است، قربانیان قاچاق شده به دست اپستین خواستار دستیابی به مدارکی شدند که به گفته آنان نشان می‌دهد دوستان قدرتمند اپستون، مانند پرنس اندرو و بیل کلینتون رییس جمهور اسبق آمریکا در مورد پرونده وی با دولت آمریکا لابی کردند تا معامله مطلوبی حاصل شود.

بعد از اشاره به رابطه نزدیک شاهزاده انگلیس با این سرمایه گذار آمریکایی، در ادامه ساندی تایمز به دوستی «بیل کلینتون» رییس جمهور اسبق آمریکا با اپستین اشاره کرده و می‌نویسد، کلینتون بارها بین سال‌های 2002 تا 2005 زمانی که همسرش سناتوری در دولت وقت آمریکا بود، به جزیره خصوصی اپستین در دریای کارائیب سفر کرده است.

ویرجینیا رابرتس هم در شکایت خود گفته، بیل کلینتون و چهره‌های سیاسی مهمی را در ویلایی در این جزیره خصوصی به همراه اپستین دیده است. البته کلینتون تا کنون هیچ اظهار نظری در این باره نکرده اما «رشوویز» استاد حقوق دانشگاه هاروارد که بر روی پرونده اپستین مطالعه می‌کرد، اتهامات علیه رییس جمهور سابق آمریکا را رد کرد.

ساندی تایمز تاکید می‌کند، اما اگر این اتهام اثبات شود، خانواده کلینتون و کاندیداتوری احتمالی هیلاری کلینتون در انتخابات آتی آمریکا در سال 2016 تحت الشعاع قرار خواهند گرفت.

این در حالیست که برای دومین بار کاخ باکینگهام امروز این اتهام علیه اندرو را رد کرد. اندرو در حال حاضر مجرد است؛ وی در سال 1986 با سارا فرگوسن ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دو دختر به نام‌های بئاتریس و یوژنی است. ازدواج این دو در سال 1996 به طلاق انجامید.
منبع: فارس
نظرات بینندگان