arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۹۶۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۷ - ۱۵ دی ۱۳۹۳

بهنوش بختیاری: بعضی شب‌ها از دست تلویزیون گریه می‌کنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  بهنوش بختیاری - بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون - از ادغام شبکه‌های تلویزیونی و کوچک‌سازی صداوسیما ابراز رضایت کرد و گفت: شخصا از همان ابتدا هم با تعدد شبکه‌ها موافق نبودم؛ چراکه به نظرم برای بیننده هیچ جذابیتی ندارد و حالا ادغام شبکه‌های تلویزیونی بهترین کار است.

وی که تا مدتی قبل در شبکه «نسیم» برنامه داشت و چندی است که پخش برنامه‌هایش قطع شده است، سپس اظهار کرد: ادغام شبکه‌های تلویزیونی می‌تواند مثبت باشد؛ چراکه به جای اینکه بر کمیت شبکه‌ها و برنامه‌ها افزوده شود، می‌توان فکری برای کیفیت آن‌ها کرد. ادغام شبکه‌ها به شدت کار مثبتی است و به نظرم باید یک تکان اساسی به تلویزیون داد.

آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی ...

این بازیگر در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، در همین زمینه گفت: وقتی تعداد شبکه‌ها زیاد می‌شود، قطعا برای بیننده هم جذابیتی نخواهند داشت. وقتی تعداد کانال‌ها زیاد باشد، مخاطب صرفا به دلیل سرگرمی و گذراندن اوقات فراغتش تلویزیون تماشا می‌کند و نه از روی علاقه. این اتفاقی که در حال حاضر در تلویزیون افتاده است، بیشتر به ضرب‌المثل «آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی» برمی‌گردد.

او تصریح کرد: به قدری طی این مدت برنامه‌هایمان در تلویزیون ضعف پیدا کرده است که شخصا علاقه‌ای به تماشای تلویزیون ندارم و اگر هم بخواهم گاهی تلویزیون تماشا کنم، فقط شبکه آی‌فیلم و نسیم را تماشا می‌کنم.

او در ادامه با بیان اینکه باید برنامه‌های تلویزیون از حالت یکنواختی دربیایند، تأکید کرد: طی این مدت برنامه‌های تلویزیون به قدری تکراری روی آنتن رفته است که برای مخاطب یکنواخت و خسته‌کننده شده‌اند؛ وقتی این اتفاق می‌افتد پس نباید از مردم هم انتظار داشته باشیم که برنامه‌های تلویزیون را دنبال کنند.

دیگر نمی‌شود مردم را با برنامه‌های آبکی گول زد

این بازیگر طنز سریال‌های تلویزیون در عین حال یادآور شد که دیگر شرایط به گونه‌ای نیست که بگوییم مردم متوجه برنامه‌های تلویزیون نمی‌شوند؛ بلکه دقیقا این اتفاق برعکس شده است و مردم خیلی باهوش شده‌اند. مردم ما به قدری از لحاظ فکری رشد کرده‌اند که دیگر نمی‌شود آن‌ها را با برنامه‌های آبکی گول زد.

بختیاری در بخشی دیگر از صحبت‌هایش به مطرح شدن بازیگران در تلویزیون اشاره کرد و گفت: متاسفانه شرایط تلویزیون به گونه‌ای شده است که وقتی بازیگری به تلویزیون می‌آید و 90 قسمت سریال کار می‌کند، حتی ما هنرمندان هم اسمش را نمی‌دانیم! و گویا دیگر کسی در تلویزیون معروف نمی‌شود. به یاد دارم زمانی که در سریال «روزگار جوانی» فقط دو سکانس بازی کرده‌ بودم، تلفن خانه ما در امان نبود و مدام در بیرون از منزل از نقشی که فقط در دو سکانس ایفا شده بود، اظهار علاقه می‌دیدم اما در حال حاضر حتی هنرپیشه‌های خوبمان هم در تلویزیون چندان دیده نمی‌شوند؛ چراکه مردم کمتر تلویزیون تماشا می‌کنند و به همین خاطر باید فکری به حال تلویزیون کرد.

نسبت به تلویزیون بی انگیزه شدم

وی در ادامه به اجرایش در برنامه «آبرنگ» شبکه نسیم اشاره کرد و یادآور شد: «آبرنگ» با سایر برنامه‌های تلویزیون کمی تفاوت داشت و در تایمی که به روی آنتن می‌رفت، توانست بیننده خودش را جذب کند اما این برنامه ادامه پیدا نکرد؛ به دلیل اینکه شخصا به منِ مجری خوراک داده نمی‌شد. من به عنوان مجری برای تهیه برنامه «آبرنگ» به دلِ مردم می‌رفتم و گزارش‌های مردمی تهیه می‌کردم اما نه تنها هزینه‌ای به ما داده نشد بلکه مقابل خلاقیت،‌ انرژی و ذوق ما نیز گرفته شد و من کاملا بی‌انگیزه شدم؛ من مرتب برای اجرای این برنامه مورد بازخواست قرار می‌گرفتم.

بختیاری همچنین بیان کرد: زمانی که در شبکه نسیم با برنامه «آبرنگ» همکاری داشتم، تنها کسی که باعث شد این برنامه جان بگیرد و ادامه پیدا کند، آقای رضایت - قائم مقام مدیر شبکه نسیم - بود. ایشان عادلانه تلاش کردند تا این برنامه در 50 قسمت ادامه پیدا کند.

مجری برنامه «آبرنگ» اظهار کرد: من به عنوان یک هنرمند کارم بازیگری است و مقابل دوربین نمی‌آیم که خودنمایی کنم بلکه می‌آیم که خلاقیت نشان دهم اما به قدری مورد بازخواست قرار گرفتم که برنامه «آبرنگ» را رها کردم.

ضرغامی «آبرنگ» را دوست داشت

او تصریح کرد: «آبرنگ» برنامه‌ای بود که با انگیزه ساخته شد و حتی خود آقای ضرغامی از همان ابتدا اعلام کردند که این برنامه باید تا 100 قسمت ادامه پیدا کند اما وقتی من بازیگر دیدم نه تنها هیچ خوراکی به من داده نمی‌شود بلکه انگیزه‌ام را از دست می‌دهم، برنامه را ادامه ندادم و آن را رها کردم.

بختیاری در ادامه از افرادی یاد کرد که دیگر در تلویزیون نیستند و گفت: حیف است که افرادی مثل رضا عطاران و مهران مدیری که از خوب‌های تلویزیون بودند و سال‌ها برای تلویزیون زحمت کشیدند، دیگر نباشند.

بختیاری در عین حال از اینکه نامش در گروه کمدین‌های تلویزیون نیست، انتقاد کرد و گفت: جالب است که از میان 10 کمدین تلویزیون هیچ‌وقت نام من به عنوان بازیگر طنز آورده نشده است و انگار بهنوش بختیاری هیچ‌وقت نبوده است؛ در حالی که به عنوان بازیگر طنز در بیش از 20 سریال طنز تلویزیونی ایفای نقش داشتم.

بازیگر سریال‌های «خانه به دوش»، «چهارخونه»، «عصر پاییزی»، «خوب، بد، زشت» و... سپس از همکاری‌اش با شبکه نمایش خانگی و بازی در سریال «عشق تعطیل نیست» - کاری از بیژن بیرنگ - گفت و افزود: در حال حاضر مشغول بازی در سریال «عشق تعطیل نیست»، تمرین تئاتر و سینما هستم و دیگر رغبتی به کار در تلویزیون ندارم.

از حضورم در «عشق تعطیل نیست» خوشحالم

وی سپس از همکاری‌اش با بیژن بیرنگ در سریال «عشق تعطیل نیست» اظهار رضایت کرد و گفت: آقای بیرنگ یکی از کارگردان‌های مدرن و پیشرو تلویزیون است. در این پروژه درخصوص مطلبی حرف می‌زنیم که سال‌هاست فراموش شده است و آن چیزی جز عشق نیست. شخصا از این پروژه راضی هستم و اکنون مشغول ایفای نقش در این مجموعه هستم. «عشق تعطیل نیست» در 26 قسمت برای پخش از شبکه نمایش خانگی در حال ساخت است.

گله‌مندی از تلویزیون

وی با بیان اینکه از تلویزیون گله‌مند است، خاطرنشان کرد: در دو - سه سال اخیر در سریالی با عنوان «عصر پاییزی» بازی کردم که هنوز هم دستمزدمان را نداده‌اند و عوامل همچنان بدهکار هستند. طی این سال‌ها تنها تشویقی که در تلویزیون داشتم، فقط از طرف آقای علی معلم بود که یک تندیس حافظ به خاطر «شب‌های برره» به من اهدا کرد. دیگر هیچ تشویق و دلگرمی از طرف تلویزیون ندیدم.

بختیاری در بخشی دیگر از صحبت‌هایش از مدیریت سیدعز‌ت‌الله ضرغامی در سازمان صداوسیما اظهار رضایت کرد و گفت: طی سال‌هایی که آقای ضرغامی ریاست سازمان صدا‌و‌سیما را بر عهده داشتند، چند بار با ایشان دیدار داشتم و نتیجه گرفتم که ایشان فرد کاملا حرفه‌ای هستند. من از مدیریت آقای ضرغامی هیچ گله‌ای نداشتم؛ چراکه واقعا فرد خوبی بودند، به ویژه در زمینه تولید برنامه «آبرنگ» که به شدت مرا تشویق کرد.

آقای سرافراز کمی شجاع باشد

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در ادامه خطاب به محمد سرافراز - رئیس جدید سازمان صداوسیما - گفت: در ابتدا ورود آقای سرافراز را به سازمان صداوسیما خوش آمد می‌گویم. پیامم به آقای سرافراز فقط این است که کمی شجاع باشند. اگر قرار باشد این محدودیت‌ها که در زمان آقای ضرغامی وجود داشت در دوره آقای سرافراز هم باشد، مدیریت ایشان با مدیریت آقای ضرغامی هیچ تفاوتی نخواهد کرد و تلویزیون به همین شکل باقی می‌ماند. به قدری دلم از دست تلویزیون پُر است که خیلی شب‌ها از دست تلویزیون گریه می‌کنم و دیگر دلم نمی‌خواهد با تلویزیون کار کنم اما کمی هم امید دارم که با ورود آقای سرافراز شرایط سر و سامان پیدا کند.

بهنوش بختیاری در پایان درباره کارهای جدیدش در حوزه تئاتر اعلام کرد: علاوه بر بازی در سریال «عشق تعطیل نیست»، مشغول تمرین یک تئاتر تک پرسوناژی با عنوان «مرغ باغ هپروت» هستم که کار بسیار سختی است. همچنین در عین حال که سفیر محیط زیست هستم در کنار فعالیت‌های هنری‌ام نیز با رئیس محیط زیست همکاری دارم و به زودی هم سردبیری یک مجله را بر عهده خواهم گرفت که هنوز نامش مشخص نیست.
نظرات بینندگان