arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۸ - ۱۵ دی ۱۳۹۳

مهاجرانی: مشکل ایران بحرین نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  سرمربی تیم ملی در جام جهانی ۱۹۷۸ گفت: برای تیم ملی فوتبال ایران صدرنشینی در گروه از هر مسئله دیگری مهمتر است.

 حشمت مهاجرانی در مورد بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال مقابل عراق اظهار داشت: عراق تنها تیمی است که از نظر فیزیک بدنی و سرعت تیمی به ایران شباهت دارد. آنها تیمی متکی بر قدرت و سرعت هستند و برتری ایران مقابل این تیم بسیار مفید و روحیه بخش بود.

وی افزود: تیم‌هایی چون امارات و قطر فاقد فاکتور قدرت و سرعت هستند و بیشتر بر مبنای کار تیمی پیش می‌روند، بنابراین اصلی‌ترین سود بازی با عراق افزایش روحیه بازیکنان بود. ضمن اینکه کی‌روش توانست بازیکنان را تست کند و با وجود کمبود دیدارهای تدارکاتی نشانه‌های امیدوار کننده‌ای از عملکرد تیم ایران دیده شد.

سرمربی ایران در جام جهانی 1978 در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی در نخستین بازی با بحرین به مشکل خواهد خورد یا نه، خاطرنشان کرد: بازی با عراق از این نظر مفید بود که آنها به بحرین شباهت دارند و این تیم هم متکی به سرعت و قدرت بدنی است اما به اندازه تیم ایران توانمند نیستند.

وی افزود: مشکل تیم ایران بحرین نیست و معتقدم توانایی شکست دادن بحرین را داریم. مشکل و اولویت تیم ایران این است که باید در گروه صدرنشین شویم. ایران قدرت شکست دادن هر سه حریف گروهی خود را دارد و باید این کار انجام شود تا در صدر گروه بایستیم. آن وقت در مرحله بعدی به جای مصاف با ژاپن، رودرروی عراق یا اردن خواهیم ایستاد و راهمان برای صعود هموارتر خواهد شد.

مهاجرانی درباره همزمانی تغییرات در فدراسیون فوتبال با مسابقات جام ملت‌های آسیا گفت: این تغییرات مستقیم با تیم ملی ارتباط پیدا نمی‌کند اما افرادی چون مهدی محمد نبی، پیگیر مسائل مربوط به تیم ملی هستند و اگر واقعا الزامی برای این تغییرات است و راه دیگری پیش‌رو نیست هم بهتر است این اقدامات بعد از جام ملت‌ها انجام شود تا نبی بتواند کارهایش را در مورد تیم ملی انجام دهد.

وی در مورد اینکه حضور موفق بازیکنان جوان در ترکیب تیم ملی از یک سو و تجربه بازیکنان اصلی تیم ملی از سوی دیگر، کار کی‌روش را برای انتخاب ترکیب تیم دشوار کرده یادآور شد: این موضوع را کی‌روش بهتر از هر کسی می‌داند. در تورنمنت مهمی چون جام ملت‌ها تجربه حرف اول را می‌زند و البته تیم ایران هم ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه است. کی‌روش خلاقیت لازم برای تلفیق و استفاده مفید از بازیکنان با تجربه و جوان در کنار یکدیگر را دارد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان