arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۱ - ۰۴ بهمن ۱۳۸۹

احمدی نژاد خواستار راه اندازی بورس نفت شد

دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور از وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و نفت خواست هرچه سریعتر زمینه راه‌اندازی بورس نفت را فراهم کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور از وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و نفت خواست هرچه سریعتر زمینه راه‌اندازی بورس نفت را فراهم کنند.

به گزارش مهر، دکتر محمود احمدی نژاد در جلسه اخیر شورای عالی صادرات غیرنفتی که وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر بازرگانی، رئیس اتاق بازرگانی ایران، دبیرکل اتاق تعاون ایران و ... حضور داشتند، از مسئولان حاضر در این جلسه خواست تا موضوع راه اندازی بورس نفت را پیگیری و هر چه سریعتر آن را عملیاتی کنند.

به گزارش مهر، شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت نیز اخیرا از راه اندازی بورس نفت در کیش به زودی خبراده و گفته است: برای راه اندازی بورس نفت کیش مشکل فنی و تکنیکی وجود ندارد.

وی افزوده است: سازمان بورس و وزارت نفت در این زمینه جلساتی را برگزار کرده و بررسی های لازم را انجام داده اند.

عباس یعقوبی دبیر هیئت مدیره بورس کالا هم اظهارداشته است: پس از معامله نفت کوره، نفت خام به صورت آزمایشی روی تابلوی معاملات بورس کالا خواهد رفت تا سرانجام پس از سه سال بورس نفت راه اندازی شود.

وی تصریح می کند: مهمترین بحث هیئت مدیره بورس کالای ایران به عرضه نفت کوره در این شرکت اختصاص دارد که به زودی با موافقت کامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، این محصول روی تابلوی معاملات می رود.

به گزارش مهر، راه اندازی بورس نفت در سه فاز مجزا عملیاتی می شود که فاز اول آن، معاملات فرآورده های نفتی در تالار تهران بود که با معامله دو هزار تن محصول پلی‌اتیلن روز 28 بهمن سال 86 به طور رسمی آغاز شد.

فاز دوم این طرح نیز با راه اندازی رینگ صادراتی فرآورده های نفتی و پتروشیمی در جزیره کیش آبان ماه سال گذشته آغاز شد؛ اما راه اندازی بورس نفت در فاز سوم این طرح قرار دارد که با معامله نفت کوره و نفت خام این پروژه مهم تکمیل می‌شود.
نظرات بینندگان