arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۰۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۱ - ۱۶ دی ۱۳۹۳

کمیته امداد: ریالی از صندوق‌ صدقات به کشورهای دیگر نمی‌رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون هماهنگی امور بین‌الملل کمیته امداد گفت: بیش از 110 هزار صندوق صدقات در مناطق مختلف لبنان وجود دارد. سال گذشته نیز بالغ بر 20 میلیون دلار درآمد محلی یک ساله دفتر نمایندگی کمیته امداد امام خمینی (ره) در لبنان بوده است.

محمد محمدی‌فرد در ارتباط با درآمدهای دفتر نمایندگی کمیته امداد امام خمینی (ره) در سایر کشورها از جمله لبنان ، عراق، افغانستان و ... افزود: سال گذشته بالغ بر 20 میلیون دلار درآمد محلی یک سال دفتر نمایندگی کمیته لبنان بوده که از طریق طرح اکرام صندوق‌های صدقات و پرداخت اطعام و وجوهات شرعی و... حاصل شده است.

محمدی‌فرد درخصوص هزینه‌کرد این درآمدها گفت: تمامی این درآمدها برای ایتام و مستمندان لبنانی هزینه می‌شود.

وی درخصوص دفتر نمایندگی کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور عراق گفت: در عراق نیز سیری برای اتکای بیشتر به منابع محلی داشته‌ایم.

معاون هماهنگی امور بین‌الملل کمیته امداد در این خصوص اظهار کرد: در این راستا حدود 25 هزار صندوق صدقات در شهرهای مختلف عراق مستقر شده که درآمدهای آنان در همان مناطق هزینه می‌شود.

محمدی‌فرد ضمن اشاره به اینکه برند کلی و شاکله اصلی صندوق‌های صدقاتی که در خارج از کشور نصب می‌شوند همانند صندوق‌های صدقات داخل کشور است، گفت: تنها تفاوت صندوق‌های داخل و خارج در شعارها و عبارت‌های مندرج بر روی آنها است که در کشورهای مختلف متناسب با فرهنگ هر کشور تنظیم می‌شود.

وی درخصوص مجوز نصب این صندوق‌ها در سایر کشورها گفت: با هماهنگی دولت‌ها و استانداری‌ها و همچنین فرمانداری‌های محلی هر منطقه مجوز نصب یا توزیع آن را دریافت می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور بین‌الملل کمیته امداد همچنین درخصوص مناطقی که مجوز نصب صندوق‌های صدقات کمیته امداد امام خمینی (ره) در آن محل‌ها کسب نشده است، گفت: برخی از مناطق آمادگی لازم را برای نصب این صندوق‌ها نداشته و در این مناطق عمدتا بین ایرانیان که دانشجویان و ماموران ایرانی و... هستند، این صندوق‌ها را توزیع و درآمدها را جمع و در همان مناطق هزینه می‌کنیم.

محمدی‌فرد در رابطه با کشور افغانستان نیز گفت: در افغانستان مجوز عام نداشته و مجوزها موردی بوده و توزیع صندوق‌ها به صورت موردی و خاص است و عموما حدود هزار تا دو هزار صندوق در افغانستان توزیع شده است.

وی ضمن تاکید بر این نکته که تنها در عراق و لبنان و سوریه پیش از جنگ مجوز عمومی برای نصب صندوق‌های صدقات کمیته امداد وجود داشته است، گفت: هم‌اکنون در کشور آفریقا نیز مجوز توزیع عام نداشته و در تاجیکستان نیز همین‌طور که البته برای نصب صندوق‌های صدقات در کشور تاجیکستان صحبت‌هایی با مقامات محلی آن کشور شده اما هنوز این اقدام نهایی نشده است.

معاون هماهنگی امور بین‌الملل کمیته امداد همچنین درخصوص کشور پاکستان گفت: در کشور پاکستان دفتر نمایندگی نداریم، اما توانسته‌ایم توسط یکی از نهادهای همکار حدود 5000 صندوق صدقات توزیع کنیم.

محمدی‌فرد درخصوص هزینه‌کرد این صندوق‌ها تاکید کرد: قانون شرعی و اداری هزینه کرد صنوق‌های صدقات این است که جمع‌آوری‌های هر محل صرف محرومان همان کشور و همان منطقه شود؛ این مساله به بومی سازی الگوهای امداد کمک کرده تا بتوانیم نمونه‌های مشابهی از خدمات کمیته امداد را به صورت بومی و مطابق با فرهنگ محلی در بسیاری از کشورها در دوره زمانی کوتاهی شاهد باشیم.

وی در همین خصوص ادامه داد: همانطور که در داخل کشور یک ریال از درآمدهای صندوق صدقات داخل کشور به کشورهای دیگر یا از استانی به استان دیگر نمی‌رود، این تقید در ارتباط با صندوق صدقات کشورهای دیگر وجود دارد که درآمد صندوق‌های صدقات هر محل برای همان محل هزینه شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
0
6
اما در برنامه هاي صدا و سيما در سالهاي گذشته اخبار كمك و سرمايه گذاري در كشورهاي ديگر منتشر شد.
نظرات بینندگان