arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۲۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۱ - ۱۷ دی ۱۳۹۳
ذرات کمتر از 2.5 میکرون عامل آلودگی

هوای پایتخت ناسالم شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای پایتخت با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون روی عدد 110 در شرایط ناسالم قرار گرفت.

دکتر وحید حسینی با بیان این مطلب گفت: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، میزان غلظت آلاینده های ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون و کمتر از 10 میکرون نسبت به روز گذشته افزایش داشته است.

به گفته او ، در حال حاضر میانگین غلظت به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در بیشتر ایستگاه ها ازحد مجاز فراتر بوده و شاخص کیفیت هوا در حال حاضر در شرایط ناسالم است.

حسینی گفت: در حال حاضر شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در ایستگاه شهر ری روی عدد 152 ایستاده و این منطقه آلوده ترین منطقه پایتخت است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: پیش بینی هواشناسی برای پایتخت حاکی از آسمانی نیمه ابری همراه با وزش باد شدید به تدریج همراه با بارش برف و باران است به این ترتیب انتظار می رود شاخص کیفیت هوا در مناطق پرتردد و شلوغ در شرایط ناسالم باقی بماند.

او گفت: اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در منطقه ناسالم برای گروههای حساس شامل افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی - ریوی و افراد مسن است لذا توصیه می شود در منطقه ناسالم این افراد فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شمالی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
0
0
هوای تهران کی سالم بود ؟؟؟؟

که حالا نا سالم شده ..........
نظرات بینندگان