arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۷ - ۱۷ دی ۱۳۹۳

پیشنهاد وزیر ارشاد درباره خواجوی کرمانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 امروز 17 دی‌ماه روز بزرگداشت «خواجوی کرمانی» شاعر بلندآوازه دیار کریمان است.

  علی جنتی به مناسبت این روز پیامی صادر کرده و نوشته است:

«مردمانی که اعجاز پیامبرشان کتاب باشد صاحب فرهنگ و کتابت خواهند بود. تصادفی نیست که تاریخ ما تاریخ طنین چرخش قلم‌ها و تکاپوی مصنفان و عرق‌ریزان روح و ظهور ذوق است. ما میراث‌دار بزرگترین ماثر هستیم و چنانچه خلف صالح گذشتگان باشیم پاسداران نیز خواهیم بود.

«خواجوی کرمانی» که از بزرگان و نام‌آوران ادبیات و عرفان اسلامی و ایرانی است همانگونه که از نامش پیداست در سرزمینی بالیده که پروش‌دهنده بزرگانی از اهل ادب و عرفان بوده است. تاثیر مستقیم وی بر شعر حافظ لسان الغیب و دیگران پوشیده نیست اما بیم آن می رود که نام وی در حجاب دیگر بزرگان مستور ماند و قدرش را به شایستگی ندانند زیرا چه بسا فزونی نعمت اسباب حجاب غفلت متنعمان می‌شود .

اختصاص یک روز ملی به نام خواجوی کرمانی در مراسمی که در شان آن بزرگ باشد در صورت تداوم می‌تواند بیشترین و بهترین بهره را نصیب علاقه مندان به فرهنگ و ادبیات کشورمان کند.

باشد که با گرامی داشت بزرگترین شاعران خود گامی در راه شناخت خویش برداشته باشیم.»

عصر امروز چهارشنبه 17 دی‌ماه، آیین بزرگداشت روز خواجوی کرمانی با حضور جمعی از استادان، شاعران و مسوولان استانی در تالار حافظ دانشگاه آزاد اسلامی کرمان برگزار می‌شود.

فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز دیروز و در جلسه ستاد برگزاری این مراسم گفت: خواجو یک سرمایه ملی است و لازم است تلاش ها برای معرفی این شاعر و عارف بزرگ گسترده تر شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان